Pirmam įspūdžiui sudaryti daug laiko nereikia. Kad pašnekovas pajustų jums simpatiją, gali pakakti ir 5 minučių.
Pirmiausia, turite suvokti, kad žmonės palankiau reaguoja į tuos, kurie leidžia jiems pasijusti svarbiems, duoda suprasti, kad jų išklausoma ir kad jų mintys vertos dėmesio. Tokią reakciją lemia žmogaus prigimtis.
Kadangi taip yra, primygtinai rekomenduojama pirmiausia išsiaiškinti kito asmens poreikius ir problemas. Klausyti, ką jis sako, reikia atidžiai, rodant susidomėjimą. Kai patikinsite, kad suprantate, kas kelia pašnekovui nerimą, santykiai automatiškai pakryps teigiama linkme.
Sutikti su pašnekovo nuomone arba pritarti jo nusiteikimui tikrai nebūtina. Viskas, ką turite padaryti, – su pagarba ir atsakingai pademonstruoti, kad suprantate, kas jį neramina konkrečiu momentu. Taip elgdamiesi pasiųsite žinutę, kad pašnekovas jums svarbus, o tokiu pasijusti nori dažnas.
Taisyklė, kuria privalu vadovautis, labai paprasta: kuo svarbesni jums santykiai, tuo labiau turite pasistengti, kad pašnekovas pajustų jūsų dėmesį. Tik taip pavyks užmegzti pageidaujamą ryšį.
Palankių santykių kūrimo pavyzdžiu galėtų būti situacija, kai darbdavys skiria kelias minutes kuo nors nepatenkintam darbuotojui ir pamėgina suprasti nepasitenkinimo priežastis. Darbuotojui tikrai patiks, kad jo bosas skyrė jam laiko, vadinasi, parodė jam dėmesį ir rūpestingumą.
Dabar patys pagalvokite, kaip būtų, jei paslaugas teikiančios bendrovės atstovas pokalbį su nepatenkintu klientu pradėtų stengdamasis apsiginti. Matyt, akivaizdu, kad konfrontacija prie nieko gero neprivestų. Pripažinimas, kad radosi problemų dėl, tarkim, vėluojančių siuntų, ir atsiprašymas už sukeltus nepatogumus – kur kas veiksmingesnė strategija. Galų gale, parodyti klientams, kokie jie svarbūs įmonei, yra klientus aptarnaujančio personalas pareiga. Ir vienu, ir kitu atveju lemiamą vaidmenį vaidina kurios nors pusės – darbuotojo arba kliento – pozicija. Tačiau ta pusė, kuri pademonstruos supratingumą, turi daugiau šansų rasti bendrų taškų.
Darbuotojai, išsiugdę įprotį aiškintis, kokioje situacijoje atsidūrė klientas, įsiklausyti į jo pastabas ir patikinti, kad suprato iškilusių problemų priežastis, ryšį su pašnekovais užmezga iš karto – jis tiesiog randasi automatiškai.
Norint pelnyti visišką pasitikėjimą ir susikurti stabilius santykius, aišku, prireikia laiko, tačiau tuo atveju, jei jūs iškart patiksite, procesas akivaizdžiai paspartės. Laimėta pašnekovo (nesvarbu, kas tai būtų – darbuotojas, klientas ar net į pirmą pasimatymą pakviestas asmuo) simpatija yra pirmiau minėto automatinio ryšio garantas. Ryšys, apie kurį čia kalbama, sukuriamas per penkias minutes (kartais ir tiek neprireikia). Viskas, ką reikia padaryti, – tai sąmoningai stengtis suprasti kitą žmogų ir įsijausti į jo patirtį. Kad ir kokio tipo santykių siektumėte, strategija yra ta pati.
Todėl rodykite dėmesingumą, atidžiai klausykitės ir išreikškite supratimą. Lai pašnekovas supranta, kad yra svarbus: jei taip nutiks, jūs tik laimėsite.