Pasak „Shift4 Payments Lithuania“ personalo vadovės Dalios Augienės, noras rekomenduoti savo darbdavį kitam – tai daugumos kompanijų siekiamybė, ypatingai dabartinėje konkurencinėje aplinkoje, kai dėl talentų verda nuožmi kova beveik visose rinkose.

Motyvuoti ir informuoti

Esami įmonės darbuotojai – geriausi organizacijos ambasadoriai, o rekomenduoti kandidatai dažniausiai nesudėtingai pereina visus atrankos etapus. Jų motyvacija ir žinios apie kompanijos veiklą, reikalavimus konkrečiai pozicijai užimti neretai nustebina ir atrankas vykdančius specialistus.

„Labai dažnai rekomenduoti kandidatai yra gerai susipažinę su vidiniu įmonės gyvenimu: žino komandų sudėtis, organizacijos planus, pridėtines vertes, yra pažįstami su kitais kolegomis. Tai labai svarbūs aspektai, su kuriais įprasti kandidatai dažniausiai susipažįsta tik pradėję dirbti“, – pastebi D. Augienė.

Jos teigimu, ne iš skelbimo ar reklamos, bet iš gyvo žmogaus, artimo bičiulio ar draugo gauti atsakymai apie darbo vietą, yra kur kas vertingesni ir padeda lengviau priimti sprendimą.

Globali tendencija, bet ne visada veikia

Vienokias ar kitokias rekomendacijų sistemas šiandien turi didelė dalis kompanijų, tačiau ne visos gali pasigirti reikšmingais rezultatais. Ypač itin konkurencingose rinkose, tokiose kaip informacinės technologijos. Pasak D. Augienės sėkmingai rekomendacijų programai labai svarbus rekomendavimo įrankių paprastumas bei nuolatinio ryšio tiek su rekomenduojančiu, tiek su kandidatu palaikymas.

„Reikia suprasti, kad nors ir neoficialiai, bet už savo rekomenduotą asmenį kiekvienas kolega jaučiasi atsakingas. Jie nori gauti patvirtinimą, kad rekomendacija pasiekė atsakingus asmenis bei žinoti, kaip kandidatui sekasi įdarbinimo procese“, – pastebi įmonės specialistė.

Kita priežastis, kodėl rekomendacijų programa gali neveikti, tai objektyvumo ir vertinimo įrankių stoka atrankos procese. „Ne visus draugus ar pažįstamus galime tinkamai įvertinti kaip specialistus ar savo srities profesionalus. Atrodo, geras draugas, tai puikiai jam seksis būti ir geru kolega. Vis tik ne visada darbuotojų įvertinimas ir organizacijos lūkesčiai kandidatui sutampa. Tokiose situacijoje labai padeda personalo atrankų specialistai, gebantys objektyviai ir kritiškai įvertinti kiekvieno kandidato galimybes ir potencialą“, – pastebi ji.

Ką daryti, kad rekomenduotų?

Norint, kad įmonę savo aplinkai rekomenduotų esami darbuotojai, pasak D. Augienės, būtina nuoširdžiai rūpintis kolegų darbo sąlygomis: sistemingai puoselėti vidinę įmonės kultūrą, suteikti galimybes darbuotojams tobulėti bei auginti savo kompetencijas, užtikrinti konkurencingą darbo užmokestį bei nuolat peržiūrėti papildomų naudų krepšelį.

„Savo darbuotojams siūlome jų gerovę užtikrinantį paketą: sveikatos draudimą, premijas už rezultatus, mokymams ir asmeniniam tobulėjimui skirtą metinį biudžetą, modernias darbo vietas miesto centre su parkavimo vietomis, užkandžius ir gėrimus darbo metu, papildomas laisvas dienas ir kitas vertes. Taip pat skatiname darbuotojus suprasti, jog kiekvienas iš mūsų prisidedame prie organizacijos veiklos rodiklių, todėl visi naujai prisijungę kolegos gauna ir solidų kompanijos akcijų paketą, kurių pradinė vertė gali siekti ir 50 000 USD“, – dalinasi „Shift4 Payments Lithuania“ personalo vadovė.

Pasak jos, taip pat labai svarbu užtikrinti ir karjeros galimybes. „Nuo metų pradžios mūsų padalinyje Vilniuje iš maždaug 320 kolegų į aukštesnes pozicijas pakilo – 11 proc., 36 asmenys. Taip pat daugiau nei 17 žmonių iš Operacijų valdymo centro pasinaudojo „BRIDGE“ programa ir pradėjo mokytis programavimo bei testavimo įgūdžių. Tokios ir panašios galimybės augti neabejotinai didina įmonės ryšį su savo darbuotojais“, – pataria D. Augienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją