„Pastebima, kad jaunuoliai, kurie buvo verslūs dar mokykloje, po jos baigimo net keletą kartų dažniau imasi kurti nuosavus verslus. Šių metų konkursas „Solve for Tomorrow“ suteikia jaunuoliams galimybę dar mokyklos suole realiai išbandyti savo intelektualinį ir kūrybinį potencialą. 9-12 klasių moksleiviai ieškojo idėjų, kaip atkurti pandemijos metu sugriautą balansą tarp skaitmeninio ir realaus gyvenimo, panaudojant inovacijas”, – pranešime žiniasklaidai sako konkurso ir programos „Solve for Tomorrow” vadovė Baltijos šalyse Eglė Tamelytė.
Pradėti ruoštis reikėtų dar mokyklos suole
Nors idėjų paieška nėra lengva, svarbu atsispirti nuo tos, kuri spręstų konkrečią problemą. „Kuo problema „skaudesnė“ vartotojui, tuo didesnė tikimybė, kad jis bus nusiteikęs už tai mokėti. Labai svarbu produkto ar paslaugos poreikį pasitikrinti su potencialiais vartotojais (klientais). Reikėtų nepamiršti, kad startuolis yra verslas, o ne hobis ir įsivertinti, iš kur bus gaunamos pajamos, koks bus taikomas verslo modelis“, – akcentuoja „Startup Lithuania“ vadovė.
Pasak jos, startuolio kūrime itin svarbi yra ir komanda. Pradedantiesiems startuoliams ypatingai svarbu pritraukti talentus ir sėkmingai suformuoti komandą. Turint idėją taip pat būtina apgalvoti ir investicijų pritraukimo klausimą, kad būtų įmanoma realizuoti sugalvotą produktą ar paslaugą.
Augantis moksleivių susidomėjimas ir motyvacija
Pašnekovė pastebi, kad startuolių ekosistema bei jų kūrėjai žavi savo užsispyrimu, ryžtu, o idėja kurti startuolį gimsta savaime.
„Vis daugiau Lietuvos moksleivių rodo susidomėjimą startuolių ir nuosavo verslo kūrimu. Džiugu, kad mokyklose vis dažniau ugdomi verslumo, antreprenerystės įgūdžiai, o dar daugiau mokyklų šias spragas užpildo „Lietuvos Junior Achievement“ organizacijos inicijuojamose veiklose. Dalyvaudami jų organizuojamose idėjų mugėse pastebime, kad moksleiviai dažnai kuria ne tradicinius verslus ar pardavinėja savo rankdarbius, bet vysto tikrai inovatyvius technologinius sprendimus. Be to, mūsų organizuotuose hakatonuose „Hacker Games“ stebėjome didėjantį moksleivių įsitraukimą – keliuose hakatonuose dalyvavo net po kelias moksleivių komandas“, – pasakoja R. Rudokienė.
Nuo 2014 m. socialinės atsakomybės projektus Lietuvoje įgyvendinanti tarptautinė technologijų bendrovė „Samsung” šiemet pakvietė moksleivius dalyvauti konkurse „Solve for Tomorrow”, kuriame ieškoma atsakymo, kaip atkurti pusiausvyrą tarp gyvenimo skaitmeninėje erdvėje ir realybėje.
Pirmajame konkurso etape savo idėjas pateikė net 105 komandos iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Trijų geriausių idėjų, kurias komandos tobulins ir pristatys po konsultacijų su patyrusiais mentoriais, autoriams atiteks 18 tūkst. eurų prizinis fondas.