* Padėkite darbuotojams rasti prasmę darbe
Geriausia motyvacija – vidinė. Kai profesiniu keliu mus veda ne išoriniai paskatinimai, o tvirtas žinojimas, ką ir dėl ko darau, karjera tampa tvari. Tada dingsta noras blaškytis tarp darbų ieškant geresnių sąlygų ar kaltinti savo vadovus ir kolegas dėl aplinkybių.
Vadovai gali padėti savo darbuotojams identifikuoti sritis, kuriose jie jaučiasi geriausiai, o tada sudaryti sąlygas šias veiklas įgyvendinti organizacijos rėmuose. Įrodyta, kad prasmės pojūtį darbe galima padidinti ir skatinant darbuotojų proaktyvumą bei sudarant nuolatines galimybes turėti kontaktą su galutiniais jų atliekamo darbo naudos gavėjais.
* Būkite geras vadovas
Nors šis darbuotojų poreikis atrodo akivaizdus, vis dar labai daug žmonių palieka ne darbovietę, o vadovą. Pagarba, atvirumas, empatija, aiški komunikacija, įkvepianti vizija, nuolatinis grįžtamasis ryšys suteikia darbuotojams psichologinį saugumą ir yra visa ko pagrindas.
Kokios dar savybės jums, kaip vadovui, yra svarbios? Jei pats jaučiatės neužsidegęs – įpūsti motyvacijos darbuotojams gali būti sunku. Paskaitykite įkvepiančią lyderystės knygą ar apsilankykite mokymuose.
* Sudarykite galimybes įleisti šaknis
* Siūlykite lanksčias darbo sąlygas
Nuotolinis ar hibridinis darbas dabar jau nieko nebestebina. Lanksčių darbo sąlygų nori vis daugiau žmonių, tačiau dažnu atveju jos vis dar yra patrauklesnės darbuotojui nei darbdaviui. Išnaudokite šią progą pasiūlydami savo žmonėms galimybes derinti asmeninį ir profesinį gyvenimą. Visapusiškai laimingesnis darbuotojas bus labiau motyvuotas ir darbe.
* Suteikite jiems pripažinimą
Dažnai darbuotojams reikia nedaug – tik pripažinimo, kad jų darbas ir jie patys yra svarbūs. Jei žmonių atsidavimas, sunkus darbas ir lojalumas darbdaviui praslysta nepastebėti – darbuotojai greitai praranda motyvaciją stengtis dėl šios organizacijos ir vadovų.
Tinka viskas – žodinė ar rašytinė padėka privačiai ar viešai, konsultavimasis su darbuotojais jums svarbiais klausimais, sprendimų laisvės suteikimas – svarbu, kad tai taptų jūsų įprasta praktika.
***
Šis straipsnis yra specialaus „Delfi Karjera“ projekto ciklo „HR žvilgsnis“ dalis. Ankstesnį ciklo tekstą rasite ČIA. Ciklas skirtas perteikti personalo vadovų, žmogiškųjų išteklių specialistų įžvalgas dėl gerovės darbuotojams sukūrimo ir patarimus, kurie gali praversti ieškant darbo ar keliant kvalifikaciją.