Kaip pritraukti ir išlaikyti profesionalus? Kodėl būtina skatinti darbuotojus drauge
auginti verslą? Kodėl yra svarbu matuoti mikroklimatą organizacijoje ir kaip reikėtų teisingai tai daryti? Pranešime spaudai įžvalgomis dalijasi JAV programavimo paslaugų įmonės „Devbridge“ žmonių ir organizacijos vystymo direktorė, ISM profesorė dr. Raimonda Alonderienė.

Raimonda Alonderienė

Pasitikėjimo rodiklis – rekomenduoti naujokai

Direktorė pabrėžia, kad kiekvieną kandidatą stengiasi kruopščiai atsirinkti, tačiau patirtis parodė, kad paieškas gerokai sutrumpina ir efektyviai padeda įmonėje jau daugelį metų veikianti rekomendacijų programa.

„Darbuotojai rekomenduoja naujus kolegas bei stengiasi į organizaciją atvesti tokius komandos narius, su kuriais patys norėtų drauge darbuotis vienoje komandoje. Būtent esami organizacijos nariai ne tik puikiai žino darbo pobūdį, bet ir kaip atsirinkti tokį komandos narį, kuris puikiai įsilietų į bendruomenę ir kurtų išliekamąją vertę ne tik organizacijai, bet ir klientui“, – įsitikinusi vadovė.

R. Alonderienės teigimu, nuo 2015 metų net penktadalis naujų įmonės darbuotojų prisijungė per asmenines kolegų rekomendacijas. Už rekomenduotą ir atrinktą kandidatą įmonėje laukia dosnus finansinis paskatinimas, siekiantis kelis tūkstančius eurų.

„Finansinė motyvavimo priemonė skiriama ir tam, kuris rekomendavo, ir naujai prisijungusiam kolegai. Mums ypač svarbu, kad visi komandos nariai stengtųsi pritraukti tokius naujokus, su kuriais patys norėtų ne tik dirbti, bet ir mums drauge padėtų auginti stiprią organizaciją. Nuo šių metų pradžios darbuotojai jau yra pateikę daugiau nei šimtą potencialių kandidatūrų“, – atskleidžia R. Alonderienė.

Naujoko suradimas ir įvedimas – visos organizacijos reikalas

Įmonė kasmet įdarbina daugiau nei šimtą naujų darbuotojų, šį mėnesį prie įmonės prisijungs jau 600-tasis darbuotojas. Nors IT srityje vienas iš svarbiausių organizacijos augimo veiksnių yra į pirmąjį planą iškelti techniniai kandidatų gebėjimai ir procesų išmanymas, vis dėlto R. Alonderienė pabrėžia, kiek esi tinkamas darbui, organizacijai ir komandai lemia ne vien tik ištobulintos kompetencijos, solidi darbo patirtis ar motyvacija, bet ir darbdavio bei kandidato sutampančios vertybės.

„Ar tiksi organizacijai, pritapsi prie kolektyvo, lemia ir kiek sutampa abiejų pusių vertybės, lūkesčiai bei darbo kultūra. Rasti idealų kolektyvą ar darbdavį visada yra sudėtinga, tačiau verta įsivertinti, kokie dalykai jums itin svarbūs, ką galite toleruoti, o ko – ne. Visus šiuos dalykus padeda įvertinti esami įmonės darbuotojai, vadovai, kurie ne tik aktyviai įsitraukia į atrankos procesus, bet ir jaučia didelę atsakomybę parekomenduoti gerą kandidatą, o vėliau jį įdarbinus, prisidėti prie jo adaptacijos proceso. Tačiau ypač svarbu kandidatui sąmoningai pažinti savo vertybes ir lūkesčius, o darbuotojui, kuris parekomendavo – skaidriai išaiškinti darbo kultūrą, vertybes ir pagrindinius komandinio darbo aspektus. Ir darbdavys, ir kandidatas po viso atrankos proceso turi būti tikri, kad vieni kitiems tinka ir kartu galės daug pasiekti“, – teigia vadovė.

Pasak įmonės atstovės, vienas iš esminių darbuotojo įvedimo kokybės veiksnių yra vadovo individualus darbas su naujuoju komandos nariu. Kiekvienas karjeros pokytis reikalauja papildomo jo dėmesio, globos ir laiko investicijų. Būtina ieškoti ir mentoriaus organizacijos viduje, kuris sunkiose situacijose ar klausimuose padėtų greitai surasti visus atsakymus bei įtrauktų į neformalias komandos veiklas.

Krizes aplenkti padės pulso pasimatavimas

Anot direktorės, organizacijos kultūros pagrindas ir pamatinės vertybės buvo suformuotos nuo veiklos pradžios, kai komandą sudarė vos keli žmonės, jos nepakito iki šių dienų. Todėl ypač svarbu, kad darbuotojai ne tik puoselėtų tai, bet ir jaustųsi to dalimi, todėl kiekvieną ketvirtį organizacijoje yra matuojamas eNPS rodiklis (angl. Employee Net Promoter Score), kuris atskleidžia, kiek stiprus yra darbuotojų noras nuoširdžiai rekomenduoti kitiems savo kompaniją.

„Vertybių, įmonės tikslų suvokimas padeda suprasti ir savo darbo reikšmę, savo indėlį į įmonės sėkmę bei svarbą, todėl kiekvieną ketvirtį siunčiame darbuotojams apklausas. Tačiau mūsų tikslas ne gerinti rodiklius ir viešai džiaugtis gerėjančiais skaičiais, tačiau suprasti kiekvieną darbuotoją, kuris argumentuoja savo nuomonę ir išsako tai, kas galbūt mums ir nėra malonu. Jaučiame, kad toks formatas labai priimtinas mūsų kolegoms, nes sulaukiame daug atvirų ir išsamių komentarų. Mūsų tikslas pastebėti negeras tendencijas ir kuo skubiau ieškoti sprendimų. Dažnai pasitaiko atvejų, kai įmonės sąmoningai siunčia tokias apklausas po įspūdingų organizacijos renginių ar išmokėtų premijų, tačiau mes stengiamės pasirinkti kuo neutralesnį metą, kad galėtume objektyviai įsivertinti tiek naujai prisijungusių, tiek ir ilgamečių darbuotojų nuotaikas“, – pataria R. Alonderienė.

Tačiau vadovė atkreipia dėmesį, kad tai tik vienas iš įrankių matuoti mikroklimatą organizacijoje. Derėtų nepamiršti bei praktikuoti ir reguliarius darbuotojų susitikimus su tiesioginiu vadovu. Daug dėmesio reikėtų skirti ne tik atviram pokalbiui apie kasdienius darbus, bet ir nuolatiniam kiekvieno darbuotojo emocinės būsenos aptarimui.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)