1. Atraskite savo išskirtinumą
„Pavyzdžiui, jei dabar būčiau pradedantysis kūrėjas, bandyčiau dėlioti kažką iš šiuo metu internete populiarių kačiukų, vaikų atvaizdų ir dar pridėčiau seksualumo elementą. Maišyčiau šitą mišinį tol, kol išeitų tai, ko dar niekas nematė. Būtent taip gaunami kūrybiški, inovatyvūs, bet visuomenei atpažįstami ir dėl to populiarumo bei pripažinimo sulaukiantys kūriniai“, – patarė T. Černiauskas.
Anot ekspertų, savo išskirtinumą atrasti gali padėti ir profesionali konsultacija su komunikacijos specialistu.
2. Įsivardinkite savo tikslinę auditoriją
Ne viešumas, o tikslinės auditorijos pasiekimas užtikrina sėkmę menininkams, vieningai tvirtino diskusijos dalyviai.
„Jeigu norite parduoti savo kūrybiškumą, pirmiausia svarbu pažinti savo klientą, – antrino T. Černiauskas. – Jei tai – valstybinės institucijos, reikia eiti į kontaktą. Jei tikslas – privatus sektorius, reikia atsiminti, kad verslui svarbiausia grįžtamasis ryšys. Galbūt jūsų kūrybiniai sprendimai padės jiems pritraukti klientų, galbūt prisidėsite prie jų, kaip kultūrą remiančios įmonės, įvaizdžio formavimo.“
3. Nelaukite, kol aplankys mūzos
„Komerciškai sėkmingi menininkai turi būti labai disciplinuoti. Jau seniai nebėra taip, kad kūrėjai gali leisti sau vieną dieną nedirbti ar neatsiliepti telefonu, nes juos apleido mūzos“, – teigė S. Jokštytė.
„Esu už disciplinos turėjimą ir pastovų darbą, o ne įkvėpimo ieškojimą kartu su mūzomis“, – tvirtino A. Magicdusté ir pridūrė: „Šiuolaikiniai menininkai turi būti pasiruošę dirbti ne tik tada, kai juos aplanko įkvėpimas. Svarbu visada turėti, ką pasiūlyti klientui. Pavyzdžiui, einant į susitikimą dėl bendradarbiavimo, pasiruošti savo darbų albumą, kurį peržiūrėjęs potencialus klientas galėtų žinoti, ko tikėtis.“
4. Nebūkite žmogumi orkestru
Ekspertai įsitikinę, jog didžiausias pavojus jau patyrusiems menininkams – perdegimas.
Diskusijoje T. Černiauskas dalijosi savo patirtimi ir kvietė kitus kūrėjus iš jos pasimokyti: „Sakoma, kad tam, kad būtum laimingas, reikia dirbti tau patinkančioje srityje. Aš joje dirbau – kūriau, bet buvau pervargęs, liūdnas ir stokojantis naujų idėjų. Nesupratau, kodėl taip yra. Kol kažkas nepatarė, jog galbūt reikėtų nesistengti visko padaryti pačiam ir verčiau pabandyti deleguoti užduotis kitiems komandos nariams. Tai man buvo viską keičiantis atradimas.“
5. Kalbėkite apie save
I. Tumaitė taip pat pastebėjo, kad kūrėjai vis dar susiduria su baime kalbėti apie save, savo darbus ir taip su jais supažindinti potencialius klientus, pirkėjus.
„Daugeliui kalbėti apie save sunku, net nejauku. Todėl čia labai praverčia komunikacijos, reklamos specialistai ar vadybininkai. Jie veikia tarsi vertėjai tarp menininkų ir verslo pasaulio. Kūrėjai gali užsiimti kūryba ir nesirūpinti vadybiniais reikalais, o mes užtikriname, kad apie jų darbus reikiami žmonės sužinotų jiems prieinamais bei suprantamais būdais“, – teigė I. Tumaitė.