Nežiūrėjo kaip į verslą
„Viskas prasidėjo prieš 7 metus ir gana netikėtai – tuo metu Šiauliuose studijavau teisę, kai kartą draugė pasiteiravo, kur mano sesuo vestuvėms užsakė kvietimus. Susimąsčiau, ėmiau tyrinėti rinką ir aptikau, kad tokių kūrėjų yra labai mažai. Negana to – pamaniau, kad norėčiau, jog kvietimai atrodytų kitaip“, – pasakoja Kristina.
O kūrybinės gyslelės jai nestigo nuo mažens – mėgo kruopštumo reikalaujančius darbus, kaip pati sako, „pasikrapštinėti“. Tad vieną vasarą Kristina ir paskyrė kvietimų gamybos bandymams ir taip užsikabino, kad per pirmuosius metus ši veikla šitaip įsibėgėjo, jog nebeliko laiko jokiam kitam samdomam darbui.
O tai, kad šios veiklos nevertino kaip verslo, gali būti viena iš sėkmės priežasčių. „Šioje srityje reikia jausmo – o kai darai nuo širdies, tai ir grąžos gauni. Aš asmeniškai save laikau kūrėja, bet kai užsakymų srautas didelis, reikia pažvelgti ir į kaip verslą – tenka sujungti šias bangas“, – pasakoja.
Klientai pageidauja naujovių
Didžiąją dalį – 85-90 procentus – sudaro kvietimai į vestuves, o likę – į krikštynas ir jubiliejus. Moteris nuo pat pirmos dienos viską gamina rankomis – pati pjausto popieriaus lapus, pati juos dekoruoja, gamina vokus. Pati ir tekstą ant kvietimų kuria bei spaudžia. Per tiek metų kūrėja suprato, kaip turi atrodyti kvietimas, kad būtų ne tik patrauklus, bet ir informatyvus, aiškus: teksto ant jos gaminių yra minimaliai – siekia, kad kvietimas būtų estetiškas, elegantiškas, švarus.
O klientų skonis laikui bėgant keičiasi. Anksčiau žmonės norėdavo išraiškingų, drastiškų, į akis krentančių kvietimų, šiandien krypstama į minimalizmą. „Ir vis ieškau kažko, ko dar klientas nėra matęs – detalės, smulkmenos. Būtent dėl to aš ir vokus gaminu pati – tokių žmogus neras nė vienoje parduotuvėje“, – sako pašnekovė.
Gėlių nebenori
Nors mus vis labiau užvaldo technologijos, moteris įsitikinusi: rankų darbo kvietimas į vestuves ar kitas svarbias gyvenimo šventes buvo ir liks svarbūs. Vidutiniškai užsakoma 20-30 vienetų kvietimų. Tačiau pasitaiko užsakymų ir 10-15 ar 60-80. Dažniausiai vienas kvietimas skirtas dviem asmenims.
Kvietime taip pat pažymima ir kokių gėlių jaunavedžiai nori ar ką dovanoti vietoj jų – jau ne vieni metai įsitvirtino mada prašyti loterijos bilietų. Mat jaunieji tikisi, kad laimėjimai padengs jų patirtas išlaidas rengiant šventę. Tačiau, kiek Kristinai teko bendrauti ir sužinoti, realybė tokia, kad tai nepasiteisina – jaunavedžių vertinimu, tai yra į balą išmesti pinigai ir niekas, deja, neatsiperka.
Kvietimuose nurodoma, ir kokių dovanų jaunieji tikisi. 99 procentai jų pageidauja vokelių, o likęs procentas nerašo nieko. Kvietimų kūrėjos vertinimu, praktika dovanoti pinigus jau yra nusistovėjusi ir to minėti nebereikėtų, tačiau jaunavedžiai, norėdami apsidrausti nuo patalynės komplektų ar servizų, kvietimuose prašo nupiešti vokelį ar nurodyti, kad „bus dėkingi už dovanas, kurios nedūžta, nelūžta ir yra lengvai konvertuojamos Europos šalyse“.
Konkurencijos nebijo
Pavyzdžiui, kaip pasigaminti išskirtinį voką. „Ar nebaisu, kad dalinuosi žiniomis su būsimais konkurentais? Rinkoje 80 proc. gamintojų yra tokie, kurie pasidarė kvietimus sau ir dar pagamins kitam. Tik likę 20 procentų yra tie, kurie ateina mokytis iš noro kurti. Ir man norisi jiems duoti kažkokių patarimų, nes šiandien rinkoje vis dar trūksta turinčiųjų estetinį, kūrybinį braižą. Noriu, kad kūrėjų būtų daugiau, nes į mane besikreipiančių klientų srautas yra toks didelis, kad nepajėgiu visų priimti.
Konkurencijos nebijau. Jei esi išskirtinis, užsakymų niekada netrūks. Na o kas pradeda gaminti, supranta, kad iš šios veiklos galima gerai uždirbti. Taip, tiesa ir tokia, kad vieni kūrėjai yra apkrauti darbu, o kiti klientų nesulaukia. Vadinasi, kažkas jų darbe netenkina. Šią temą taip pat paliečiu mokymų metu – noriu parodyti, ką reikia pasiūlyti klientui, kad jis pas jus ateitų“, – atskleidžia kūrėja.
Mokymus Kristina Kančelkytė planuoja rengti iki rudens, kai prasidės kvietimų gaminimo sezonas. Ir primena: paprastai kvietimai į vestuves išsiunčiami likus 6-9 mėnesiams iki šventės. O jei nemažai svečių yra iš užsienio, rekomenduojama pakviesti likus 9-12 mėnesių iki šventės.