Nuo meninės floristikos iki vestuvių dekoratorės

Pati I. Borkovska floristikos srityje dirba daugiau nei dvidešimt metų. Versli ir talentinga moteris išbandė visas floristikos šakas – nuo meninės floristikos iki vestuvių floristės-dekoratorės. Floristika, kaip pati sako, jai – visas gyvenimas.

„Floristika man ne tik verslas, tai – ir mano gyvenimo būdas, hobis. Visa mano šeima dirba šiame versle, visi projektai, įdomios patirtys bei pažintys, net ir dalis draugų taip pat į mano gyvenimą atėjo per floristiką. Seku visas naujienas šioje srituje ir kiekvienai progai pasitaikius bandau išmokti kažką naujo. Pavyzdžiui, šiemet atostogaudama Italijoje susitikau su kolegomis – buvo įdomu pažinti jų darbo rinką ir metodus. Stebėti kaip kuriamos puokštės, kaip italai jas renkasi, kokioms gėlėms ir jų koloritui skiria pirmenybę”, – sako floristė, floristikos mokymų ir stovyklų organizatorė Inesa Borkovska.

I. Borkovska atvirauja, kad dar prieš kelis metus floristo profesija nebuvo tokia madinga ir populiari, o apie gėlių etiketą ir dabar dar ne visi išmano, tačiau žmonės jau linkę mokytis, drąsiau klausia, tariasi.

„Profesionalių floristų susitikimai, mokymai ar konkursai vykdavo už uždarų durų, apie juos žinodavo tik floristikos senbuviai. Moterys ar merginos, norinčios iš arčiau pažinti floristiką, net nežinojo kur kreiptis ir nuo ko pradėti domėtis šia sritimi. Todėl dauguma jų savamokslės. Profesinėse mokyklose būsimiems floristams daugiausia dėstoma teorija, o praktikai – kas, mano nuomone, turėtų būti svarbiausia – skiriama labai mažai dėmesio. Žinoma, jo reikia ir meno pagrindams, gamtinių medžiagų pažinimui, tačiau floristikoje labai svarbu yra kasdieninė praktika. Būtent todėl merginos, įgijusios floristo profesiją ir pradėjusios dirbti gėlių salone, susiduria su praktinių įgūdžių stoka arba meta šią profesiją, nes galvoja, kad tiesiog neturi tam talento. Arba ieško mokymų, kuriuose galėtų gilinti žinias ir įgyti praktinių įgūdžių. Todėl susidomėjimas pačia floristika tiek kaip amatu, tiek kaip meno šaka, vis dar auga ir norinčių pažinti gėlių pasaulį, galima sakyti, kasdien daugėja. Be to, manau, kiekvienas išsilavinęs žmogus, turėtų išmanyti gėlių etiketą”, – sakė floristė.

Floristo profesiją išpopuliarino žiniasklaida

Pasak I.Borkovskos, prie floristikos populiarumo Lietuvoje (kitose šalyse šis amatas visada buvo populiarus) nemažai prisidėjo žiniasklaida, pradėjusi žurnaluose bei portaluose publikuoti floristų darbus ir dalytis jų sėkmės istorijomis.

„Galiu pasidžiaugti, kad ir mano kaip floristės karjera ne kartą buvo aprašyta. Be to, atsirado kvietimų skaityti pranešimus, vesti mokymus tiek tuo metu labai populiariose vestuvių parodose, tiek kitose konferencijose. Nedidelės įmonės pradėjo savo darbuotojams organizuoti floristikos dirbtuves. Atsirado ir pirmieji prašymai floristikos paslapčių mokyti individualiai. Merginų vis daugėjo, kol supratau, kad neturiu tiek laiko, kiek yra norinčiųjų. Paruošiau programą ir pradėjau organizuoti kursus. Šiuo metu floristikos kursų Lietuvoje organizuojama nemažai ir jie prieinami visiems norintiems. Didžioji dalis merginų, kurios ateina mokytis floristikos meno, į šį amatą žiūri ne tik kaip į hobį, bet ir naują profesiją, verslą ir galimybę užsidirbti”, – apie populiarėjančią floristiką pasakojo I. Borkovska.

Floristika domisi sėkmingus darbus ir perspektyvias profesijas turinčios moterys

Pradėjusi organizuoti floristikos kursus ir vasaros stovyklas, žinoma floristė I. Borkovska galvojo, kad tai domins tik tas merginas, kurios mėgsta gėles ir nori gražiomis puokščių nuotraukomis dalintis socialiniuose tinkluose, arba tas, kurios neturi konkrečios profesijos ir vis dar ieško pašaukimo. Tačiau, jau po pirmų mokymų paaiškėjo, kad floristikos mokymai populiariausi tarp tų moterų, kurios jau yra įgijusios perspektyvias profesijas, turi gerai apmokamus ir sėkmingus darbus, tačiau slapta svajoja apie savirealizaciją ir kūrybą.

„Kartais net neįtartum, kad pavyzdžiui, sėkminga teisininkė, profesionali sportininkė, inžinierė ar aukštosios mokyklos dėstytoja, visą gyvenimą svajojo apie floristės darbą. Pasirodo, kūrybiškos sielos moterims sunku vyrų pasaulyje, todėl kurdamos puokštes jos realizuoja savo kūrybiškumą ir pasijaučia laisvos”, – sako Borkovska.

Ne visos tampa sėkmingomis verslininkėms

Pašnekovė džiaugiasi, kad į mokymus ateina tik motyvuotos ir tiksliai žinančios ko nori merginos.

„Aišku, ne visos turi sąlygas ir galimybes tiesiog mesti darbą ir iškart pradėti floristikos verslą. Todėl didžioji dauguma pradžioje bando derinti pagrindinį darbą, kuris yra jų pastovių pajamų šaltinis, ir floristiką. Neretai asmenybės bei veiklos transformacija užima net ir kelis metus. Pokyčiams reikia ryžto ir daug darbo, todėl niekada nemeluoju sakydama, kad ne kiekviena mergina po mokymų iškart tampa profesionalia floriste ar gėlių verslo savininke. Deja, dalis jų supranta, kad floristika – ne tik malonus bet sunkus darbas ir rizikingas verslas, ir nesiryžta jo imtis. Kitos drąsiai imasi ir sėkmingai jį vysto”.

Mokytis floristikos atvyksta net iš JAV ir Kanados

Daugiau nei 20 metų floristikos srityje dirbančių I. Borkovskos mokinių salonų jau yra visuose Lietuvos regionuose ir ne tik didžiuosiuose miestuose, bet ir nedideliuose miesteliuose. Taip pat tarp tų mokinių nemažai ir užsienyje gyvenančių moterų.

„Į mano mokymus ir vasaros stovyklas moterys grįžta į Lietuvą iš pačių įvairiausių Europos šalių – Norvegijos, Danijos, Anglijos, Škotijos, Ispanijos. Turėjau kelias mokines ir iš JAV bei Kanados. Pavyzdžiui,Tauragėje prieš kelis metus nebuvo nė vieno europietiško stiliaus gėlių salono. Į kursus beveik tuo pat metu iš to miesto atėjo dvi moterys, turėdamos aiškų tikslą – atidaryti gėlių saloną. Nerimavau kaip joms abejoms seksis, tačiau abi sėkmingai dirba. Jų braižas ir stilistika skiriasi, tačiau kiekviena turi savo gerbėjų ratą.

Baigus mokymus kiekviena gali savo jėgas išbandyti praktiškai. Dabartiniais interneto laikais nereikia didelių investicijų, galima pradėti nuo asmeninio puslapio socialiniuose tinkluose. Džiaugiuosi matydama, kai mano mokiniai tampa kolegomis, didžiuojuosi, galėdama juos rekomenduoti savo draugams. Šiandien žmonės pavargo nuo didelių prekybos centrų, daugelis nori išskirtinio dėmesio, jaukumo, individualumo, todėl dabar tikrai tinkamas metams kurtis mažiems jaukiems gėlių salonams. Kitas svarbus momentas – žmonės vertina prekės ženklo reputaciją. Todėl įkūrus savo gėlių saloną ar studiją, labai svarbu skirti laiko bei dėmesio prekių ženklo ar floristo vardo auginimui ir stiprinimui”, – sakė floristikos mokymų ir stovyklų organizatorė bei lektorė.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją