Gruodžio pabaigoje surengti „Lietuvos metų vaistininkas 2021” rinkimai vyko jau ketvirtą kartą, rašoma pranešime žiniasklaidai. Šiais metais renkant geriausią šalies vaistininką svarbiausias kriterijus buvo „Vaistininkas – farmacinės paslaugos teikėjas“. Be to, daug dėmesio vertinant pretendentus buvo skirta ir tam, kaip vaistininkas įgyvendina mokslo įrodymais grįstą praktiką ir sprendžia su vaistų vartojimu susijusias problemas.
„Apdovanojimas buvo visiškai netikėtas, nes finaliniame etape teko garbė dalyvauti kartu su savo srities profesionalais, turinčiais didelį žinių bagažą, aukštą kvalifikaciją ir neįkainojamą darbo patirtį farmacijos srityje. Tačiau džiaugiuosi, kad buvau pastebėta ir įvertinta, o tai įpareigoja ir toliau stengtis padėti kuo tik galiu į vaistinę užsukusiems pacientams“, – pasakojo išplėstinės praktikos vaistininkė, vaistinės vedėja iš Vilniaus V. Bečelytė.
Vaistinė žavėjo nuo mažens
„Esu tikra, kad prie jaučiamo pašaukimo tapti vaistininke prisidėjo ir tėvų auklėjimas. Jie mokė mane tvarkos, atsakingumo, pareigingumo ir ugdė gebėjimą aiškiai komunikuoti. Todėl vos baigusi mokyklą, nusprendžiau studijuoti farmaciją, kad galėčiau tapti vaistininke“, – sako V. Bečelytė.
Noras tobulėti paskatino kelti kvalifikaciją
Vaistininkė sako, kad norėdama tobulėti, įgyti naujų kompetencijų ir gilinti savo profesines žinias, nusprendė įgyti išplėstinės praktikos vaistininko kvalifikaciją.
„Įgijęs išplėstinės praktikos vaistininko kvalifikaciją, vaistininkas išmano bendruosius sveikatos priežiūros organizavimo, aseptikos ir antiseptikos, infekcinių ligų profilaktikos bei kontrolės principus. Be to, vaistininkas moka taikyti vakcinavimo technikas ir paruošti asmenį imunoprofilaktikos procedūrai, o prireikus – gali suteikti ir pirmąją pagalbą“, – pasakoja V. Bečelytė.
Dar viena išplėstinės praktikos kvalifikacijos suteikiama atsakomybė ir pareiga – išmanyti vakcinų naudą, jų tipus, galinčias kilti šalutines reakcijas, imuniteto susidarymo būdus ir veiksmingumą. Dėl šios priežasties, įgijus išplėstinės profilaktikos vaistininko kvalifikaciją, suteikiama teisė užsiimti švietėjiška veikla.
Darbas pandemijos sąlygomis daug ko išmokė
V. Bečelytė sako, kad darbas pandemijos sąlygomis ne tik išaugino vaistininkų darbo svarbą, bet suteikė jiems daugiau atsakomybių: „Kai patekimas pas gydytojus tapo apsunkintas, išaugo srautai pacientų, kurie į vaistinę ateidavo pasikonsultuoti. Pasitaikydavo atvejų, kai norėdama išsiaiškinti paciento būklę ar turimas kontraindikacijas, kreipdavausi nuotoliniu būdu į jo šeimos gydytoją, ir tik gavusi reikiamus atsakymus, rekomenduodavau individualiai tinkančius preparatus. Pandemijos laikotarpiu padaugėjo ir norinčių farmacinę konsultaciją gauti telefonu. Kiekvienu tokiu atveju reikėjo itin kruopščiai surinkti paciento informaciją, kad nuotolinė konsultacija padėtų spręsti turimas sveikatos problemas.“
Vaistininkė sako, kad norėdama pandeminiu laikotarpiu atsiradusias atsakomybes išpildyti tinkamai, nusprendė papildomai pasitobulinti ir pagilinti turimas žinias. Ji dalyvavo nuotolinėse farmacijos specialistams skirtose konferencijose, studijavo skelbiamus naujausius mokslinius duomenis bei tyrimus.
Pacientas – individuali asmenybė
Vaistininkės teigimu, kiekvienas pacientas tampa pagrindine figūra, į kurią ji sukoncentruoja savo dėmesį, kad galėtų išspręsti jo individualias sveikatos problemas.
„Konsultuodama kiekvieną pacientą naudoju specialią taktiką, kuri leidžia jį įvertinti kaip individualią asmenybę. Užduodu klausimus, kurie leidžia maksimaliai įsigilinti į paciento jaučiamus simptomus, jų intensyvumą ir trukmę. Noriu įvertinti ir paciento sveikatos būklę, gretutines ligas, kontraindikacijas, sužinoti, ar jis priklauso kokiai nors rizikos grupei ir turi alergijų. O galiausiai, išsiaiškinu, ar pacientas jau vartoja medikamentus ir tai, kokie yra jo pageidavimai bei lūkesčiai“, – apie savo darbo etiką pasakoja V. Bečelytė.
Vaistininkė priduria, kad bendraudama su pacientu visada siekia užtikrinti, kad jam būtų suteikta visa reikalinga informacija ir neliktų jokių neatsakytų klausimų. Anot V. Bečelytės, tik tokiu būdu pacientas jaus pasitikėjimą jį konsultavusiu vaistininku ir vartos skirtus medikamentus ar vaistinius preparatus tinkamai, o tai reiškia, kad greičiau išspręs jam kilusias sveikatos problemas.
Linki išsaugoti vaistininko prestižą
„Camelia“ vaistininkė sako, kad artėjant didžiausioms metų šventėms norėtų palinkėti kolegoms išlikti tikrais savo srities profesionalais, būti mylimiems juos supančių bendruomenių ir bendradarbių, o svarbiausia – puoselėti vaistininko profesijos prestižą Lietuvoje.
„Mūsų šalyje yra begalė savo profesijai pasišventusių ir žmonių labui tyliai dirbančių vaistininkų. Linkiu su nuostabia „Metų vaistininkas“ iniciatyva jų pastebėti ir atrasti kuo daugiau, nes kiekvienas prisidėjo prie to, kaip pandeminiu laikotarpiu išaugo vaistininko darbo svarba. Na, o pacientams linkiu surasti savo bendruomenėje vaistininką, kuriuo galėtų besąlygiškai pasitikėti“, – priduria V. Bečelytė.