Šalia visiems įprastų bankų Lietuvoje nišą atrado ir skaitmeniniai. „EMBank“ verslo klientų vadybininkas Šarūnas Eimutis pranešime žiniasklaidai sako, kad darbas skaitmeniniame banke – kupinas iššūkių ir naujų patirčių, o užimti tokias pareigas nėra taip sudėtinga, kaip gali pasirodyti. Pašnekovas papasakojo, kuo skiriasi skaitmeninis bankas nuo įprasto ir ko reikia norint tokiame dirbti.
Už ką atsakingas klientų vadybininkas?
Atliekama ir nuodugnesnė įmonės analizė – bandoma išsiaiškinti rizikas, susijusias su įmonės vidiniais procesais ir jos rinka, analizuojami įmonės finansai norint suprasti, ar įmonei bankas gali suteikti finansavimą, o vėliau – susigrąžinti paskolintus pinigus. Surinkęs visą informaciją, vadybininkas teikia kredito medžiagą komitetui arba valdybai (priklausomai nuo paskolos sumos), kuri priima galutinį sprendimą dėl finansavimo.
„Be išvardintų atsakomybių yra ir mažiau kompleksinės pareigos – tokios kaip kasdienis bendravimas su klientais sprendžiant jų problemas. Pavyzdžiui, jeigu klientams nepavyksta atlikti pinigų pervedimo, dalinuosi šia informacija su kitais skyriais, su kuriais bandome tai kuo greičiau išspręsti ir panašiai“, – pasakojo Š. Eimutis.
Prireikia ne tik išsilavinimo, bet ir psichologinių žinių
Norint dirbti šioje srityje reikalingas tinkamas išsilavinimas. Tai gali būti su verslu susijusios stiudijos. Žinoma, yra ir išimčių. Pavyzdžiui, banke dirba teisės studijas baigęs žmogus, kuriam šis darbas puikiai sekasi: „Manau, daug kas priklauso nuo paties žmogaus. Jeigu jis yra imlus naujoms žinioms, informacijai ir turi didelį norą, gal net nebūtinos mano minėtos studijos. Šiuo metu Lietuvoje nusistovėjęs požiūris, kad be reikiamo išsilavinimo į tokią poziciją net nekviečiama darbo pokalbiui, bet gyvenime viskas keičiasi, vis mažiau yra kreipiamas dėmesys į baigtas studijas“.
Vis dar gajūs mitai
Banko atstovo teigimu, vienas svarbiausių darbo privalumų, – galimybė bendrauti su pačiais geriausiais savo sričių specialistais – žmonėmis, kurie sukūrė arba vadovauja vidutinėms ir didelėms įmonėms: „Su kiekvienu nauju klientu gaunu po naują iššūkį. Tai man labai įdomu, skatina tobulėti, gilintis į kiekvienos įmonės vidaus procesus. Žinoma, tam, kad visiškai perprastum įmonę, reikėtų joje dirbti, tačiau aš stengiuosi išsiaiškinti kiek įmanoma daugiau ir sudaryti kuo tikslesnį įmonės „paveikslą“ sprendimų priėmėjams“.
Tačiau stresinių situacijų išvengti nepavyksta. Tarkime, įmonei reikia kuo greičiau finansavimo, tačiau dėl kokių nors priežasčių procesas užstringa, – tokiu atveju žilų plaukų skaičius ant galvos gali padaugėti.
Pašnekovas neslepia, kad neretai išgirsta mitų, susijusių suj o specialybe arba apskritai darbu banke. Jam kiek juokingas kai kurių žmonių požiūris, kad žmonės, dirbantys finansų sektoriuje, ypač bankuose, galvoja, kaip kiekvieną apgauti. Taip pat neretam vis dar atrodo, kad paskola – labai didelis blogis. Matyt, taip yra dėl įsipareigojimų, mat neįvertinęs rizikos ir pasiėmęs per didelę paskolą žmogus tikrai gali komplikuoti sau gyvenimą.
Skaitmeniniai ir įprasti bankai – skiriasi
Š. Eimutis pataria, kad žmogus, norintis dirbti tokį darbą, turėtų gebėti greitai orientuotis kintant aplinkybėms. Taip pat reikia būti drąsiu, nebijoti klausti, o jeigu nesupranti, – nebijoti to parodyti: „Šiame darbe labai gerai turėti analitinį mąstymą. Taip pat gebėti užmegzti santykius su naujais žmonėmis, nebijoti bendrauti ir išlaikyti dalykiškumą. Svarbu bendrauti atsargiai, pajausti, su kuo gali būti artimesnis bei atskirti formalų ir neformalų bendravimą. Kai viskas klostosi gerai, žmogus gali bendrauti draugiškai, bet pasikeitus aplinkybėms – tas pats žmogus gali norėti bendrauti itin formaliai, tad būtina „jausti pulsą“.
Norintiems įsidarbinti tokiame banke, Š. Eimutis pataria pirmiausia rinktis su verslu susijusias bakalauro studijas. Paskui ieškoti galimybių užmegzti santykius su dominančiose įmonėse dirbančiais darbuotojais, kas šiais laikais paprasta, nes galima tiesiog parašyti žinutę „Linkedin“ ir sužinoti daugiau apie dominančią darbovietę, jos vidinę kultūrą, išsiaiškinti, kokių savybių įmonė tikisi iš naujų komandos narių.