Amžiaus mitas
Kavos ruošimo meistrė įsitikinusi, jog kiekvienas barista turi pats domėtis kava ir apie ją papasakoti klientui.
„Dažnai kavos atėję įsigyti žmonės teiraujasi, kuo ji ypatinga ir koks jos skonis. Kartais ir patys išreiškia pageidavimus konkrečiam skoniui.
R. Mikašauskaitė užsiminė, jog vyrauja stereotipas, kad baristomis dirba tik jauni žmonės, pavyzdžiui, papildomų pajamų šaltinį norintys turėti studentai. „Vis dėlto baristos profesija nėra vien tik jaunimui ar studentams. Ji gali tikti nepriklausomai nuo amžiaus, bet šio darbo specifika reikalauja nemažai jėgų. Taip pat dirbant praktiškai visą laiką reikia stovėti, todėl galbūt jaunimas yra labiau tinkamas darbui už baristos stalo“, – įžvalgomis dalijosi pašnekovė.
Netrūksta ir kritinių situacijų
Jau antrus metus barista dirbančios R. Mikašauskaitės teigimu, čia netrūksta netikėtumų, o ir dirbant eilę metų reikia nuolat atnaujinti žinias.
Dabar R. Mikašauskaitė užsiminė, kad tokias situacijas geriausia spręsti pasiteiraujant kliento, kokio tipo kava galėtų būti arba pamėginti savarankiškai suprasti, iš kokių skonių ar produktų reikės gaminti. Tačiau norint tapti geriausiu savo srities profesionalu, anot kavinės vadovės, reikia ne tik nuolat tobulėti, bet ir nebijoti klysti.
„Įgūdžiai ateina per praktiką, tad pats žmogus turėtų norėti dirbti. Kitu atveju iš jo darbo jokių vaisių nebus. Žmogus turėtų domėtis, lankytis kitose kavinėse ir stebėti, kaip dirba kiti, kaip bendraujama su klientais. Dažnai konkurentų darbas įkvepia tobulėti ir leidžia pamatyti savo daromas klaidas, todėl kavos ruošimo meistrai turėtų lankytis ne tik toje kavinėje, kurioje dirba“, – teigė R. Mikašauskaitė.
Kodėl nesidomime kavos istorija?
Kavos kultūra yra neatsiejama nuo tokių šalių kaip Italija, Ispanija, Turkija ir kt. dalis, tačiau Lietuvoje ji dar tik formuojasi. Kaip pastebėjo R. Mikašauskaitė, šiuo metu Lietuvoje žmonės retai domisi kavos istorija, nes vis dar trūksta informacijos apie tai.
Kalbant apie kavos pasirinkimą, profesionalė išskiria klientų amžių, nes pastebima, kad vyresnio amžiaus žmonės paprastai renkasi klasikinius kavos skonius, o jauni yra labiau linkę eksperimentuoti, atsižvelgti į rekomendacijas.
Pati pašnekovė pataria atkreipti dėmesį į kavos pakuotę. Čia visuomet būna pažymėta, ko galima tikėtis ir kokio saldumo, rūgštumo, kartumo ar stiprumo kava bus.
„Taip pat atkreipkite dėmesį, iš kokios šalies jūsų pasirinkta kava yra, nes atitinkamas poskonis yra būdingas tik tam tikroms šalims. Perkant kavą kavinėje apie ją daugiau papasakoti galės ir darbuotojai“, – teigė „Caffeine“ kavinės vadovė R. Mikašauskaitė.
Kavinių tinklas „Caffeine“ drauge su „Delfi TV“ atidarė naują erdvę, kurioje svečiai turi galimybę ne tik mėgautis kava bei skanėstais, tačiau ir gyvai stebėti filmavimus, pamatyti televizijos ekrane dažnai matomus veidus iš arti. Verslo centre „Vertas“, esančiame Gynėjų g. 16, Vilniuje galima užsukti į „TV Coffee House“ – taip pavadinta netradicinė kavos ir TV erdvė, ir ten išgerti skanios kavos.