According to experts, the responsibility for plastic pollution extends beyond consumers – both national politicians and businesses must recognise the environment damage they contribute to. What is more, the so-called greenwashing, misleading even the most informed individuals, is also significantly ...
greenwashing
14 articles
Bankai, kaip ir verslo įmonės, visame pasaulyje privalo atkreipti dėmesį į aplinkos, socialines ir valdymo (angl. Environmental, social, and governance, ESG) aspektus, siekiant užtikrinti tvarų ekonominį vystymąsi. Tačiau, anot KPMG ekspertų, pirmiausia šiame kelyje finansų institucijos turi įvertin...
Tikriausiai kiekvienas esame matę produktų pakuočių, ant kurių puikuojasi specialūs ekologiškumą ir tvarumą patvirtinantys ženklai. Visgi, Europos komisija skelbia, kad net 53 proc. ant Europos sąjungos šalyse parduodamų produktų pakuočių ir jų reklamose skelbiamų ekologiškumo teiginių yra susiję su...
Šią vasarą Europos Komisija (EK) priėmė Europos informacijos apie tvarumą teikimo standartus (ESRS), skirtus visoms įmonėms, kurioms taikoma Įmonių informacijos apie tvarumą teikimo direktyva. Nauji standartai apima visus aplinkos, socialinius ir valdymo klausimus. Kaip teigia advokatų kontoros „TGS...
Europos Sąjunga (ES) naujais reglamentais vis dažniau atkreipia verslų dėmesį į jų daromą poveikį aplinkai ir bendruomenėms. Griežtėjant rinkos taisyklėms specialistai svarsto, ar tokie pokyčiai įmonėms gali būti naudingi. Vieni sako, kad pasikeitimai kuria bendrovėms nelygias sąlygas ir užkrauna fi...
„Žaliasis smegenų plovimas“ (angl. greenwashing) pastaraisiais metais, o ypač pastaruosius keletą mėnesių linksniuojamas gana dažnai. Kovą buvo pristatytas Europos Komisijos (EK) projekto siūlymas pažaboti organizacijų rinkodaroje, kaip parodė tyrimas, gausiai ir garsiai eskaluojamas žinutes neva jų...
Ar įmanoma būti tvaria ir pelninga įmone vienu metu? Kokius didžiausius iššūkius patiria tvarumo keliu žengiančios įmonės? Kodėl įmonės, kartais pačios to nenorėdamos, patenka į žaliojo smegenų plovimo (angl. greenwashing) spąstus? ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto surengtoje diskusijoje „Kaip ...
Prekybos vietose plinta pirkėjų kvailinimas: kol nusižengusių – dešimtys, Lietuvoje nubausta vos viena įmonė (3)
Europos Sąjungoje (ES) ir Lietuvoje atlikti tyrimai rodo, kad „žaliasis smegenų plovimas“ (angl. greenwashing) yra stipriai išplitęs tiek prekybos centruose, tiek internetinėse parduotuvėse. Be to, vartotojams nėra paprasta atpažinti, kurios prekės iš tiesų yra tvarios, o kurias pasitelkiant tiesiog...
Verslui ir visuomenei pristatomas Lietuvos atsakingo verslo asociacijos (LAVA) parengtas lietuviškas tvaraus verslo žodynas. Sudaryta darbo grupė atrinko ir į lietuvių kalbą išvertė aktualiausius terminus, remdamasi naujaisiais Europos tvarumo ataskaitų teikimo standartais bei kitais tarptautiniais ...
Atsižvelgdami į klimato krizę, vis daugiau žmonių renkasi tvarų gyvenimo būdą, aplinkai draugiškas prekes ir paslaugas. Klestint tvarių produktų rinkai, daugėja ir melagingų, klaidinančių verslų teiginių apie jų gaminių ar paslaugų tvarumą. Kitaip tariant, dalis įmonių, siekdamos didesnio pelno, nor...
Žaliojo smegenų plovimo (angl. greenwashing) apraiškų versle yra įvairių – nuo sąlyginai nedidelio faktų sutirštinimo, išdidinimo iki visiško melo. Turbūt daugeliui yra tekę matyti užrašą „100 proc. perdirbamas“. O jeigu toks puošia šiukšlių maišų pakuotę? Tuomet galima įtarti ekologinį manipuliavim...
Pandemija, karas Ukrainoje, energetikos iššūkiai ir infliacija – jau kurį laiką verslas veikia neeilinėmis sąlygomis, kurios daugeliui įmonių leido pasitikrinti ne tik vertybes, bet ir tvarumo strategijas. Nors nepanašu, kad 2023-ieji bus ramesni, tvarumo specialistai ragina verslą neatidėlioti tvar...
Europos Sąjunga nusitaikė į pastaruoju metu išplitusias manipuliacijas ekologiškumo tema. Prekyboje netrūksta produktų, kurie esą yra tvarūs, švarūs ir nekenkia aplinkai, nors dažnai nekonkrečių teiginių įrodyti neįmanoma. Dabar Bendrija pasišovė apriboti tokį vartotojų klaidinimą – kaip?
Nuo praėjusio antradienio Europos Sąjungoje įsigaliojo naujos taisyklės, skirtos pažaboti gamintojų ir prekeivių piktnaudžiavimu „žaliais“ prekės ženklais.