Naują tvarką padiktavo patys biurai
Skaitytojas Lukas redakcijai parašytame laiške teigė dirbantis viename iš didžiųjų biuro pastatų miesto centre. Kartu su kolegomis prieš maždaug dvejus metus jis pradėjo šiukšles rūšiuoti darbo vietoje, tačiau prieš keletą dienų situacija pasikeitė.
„Portalo GRYNAS.lt paraginti užsisakėme rūšiavimo dėžes biure. Keletą metų sėkmingai rūšiavome. Šią savaitę atvažiavo, susirinko dėžes ir liepė neberūšiuoti, nes pasikeitė kažkokios taisyklės.Gal jūs žinote kas pasikeitė? Ir kodėl dabar reikia viską mesti į vieną?“ - klausė Lukas.
Vėliau susisiekus su skaitytoju, jis pasakė, su kokia įmone bendradarbiavo jo biuras.
Šios įmonės direktorė Daiva Skrupskelienė išgirdusi apie gautą skundą, suskubo patikslinti, kad pasakyta ne visa tiesa.
„Buvome suteikę biurams spalvotas rūšiavimo dėžutes, bet pastebėjome, kad labai nepatogu ir kartais atsiranda visokių kliūčių patekti į ofisus ir tas dėžutes ištuštinti. Todėl paprašėme visų biurų, kurie turi tokias dėžutes, kad jų valytojos tą darytų – ištuštintų dėžutes ir atneštų surūšiuotas atliekas į antrinių žaliavų konteinerius, kuriuos galėtume pastatyti kieme“, - aiškino direktorė.
Anot jos, kas nors ofisuose dingtų ar kas kito atsitiktų – šešėlis galėtų kristi ir ant atliekų vežėjo. Norint nuo to apsisaugoti, nutarta įvesti šiokių tokių pokyčių.
„Gali būti, kad buvo pasiūlytos tokios sąlygos ir jie nesutiko. Mes neatsisakome suteikti dėžutes, neatsisakome išvežti surūšiuotas antrines žaliavas, bet nenorime vaikščioti po ofisus ir tuštinti jų šiukšlių dėžučių“, - dar kartą pakartojo pašnekovė ir pabrėžė, kad dažniausiai patys biurai išsako pageidavimą nenorintys, kad svetimi žmonės vaikščiotų po ofiso kabinetus ir rinktų iš rūšiavimo dėžučių susikaupusias atliekas.
D. Skrupskelienės teigimu, intensyviausiai biurai rūšiavimo kultūrą diegė ir specialias dėžutes savo ofisuose užsisakinėjo prieš maždaug pusantrų metų, tačiau ir dabar tokių klientų netrūksta.
Dėžutes gali duoti nemokamai, o gali ir parduoti
Panašią poziciją išsakė ir kitos atliekas surenkančios įmonės atstovas. Klientų aptarnavimo skyriaus vadovas Martynas Surplys GRYNAS.lt teigė, kad iš tiesų biurams rūšiavimo dėžutės dažnai suteikiamos nemokamai, tačiau kai kuriais atvejais gali būti ir parduodamos.
„Turime labai įvairių dėžių – nuo A4 formato lapo specialių dėžučių ant biuro darbuotojų stalų, didesnių konteineriukų biuro koridoriuose iki konteinerinių sistemų, statomų lauke. Pati atliekų surinkimo paslauga yra nemokama, bet gali biurai pasistatyti rūšiavimo dėžes dėl reprezentacinių dalykų, tarkime, nori taros, bet ne paslaugos – tokiu atveju mes tarą galime parduoti“, - aiškino pašnekovas. Tai biurai gali daryti dėl įvairių priežasčių – gal nori, kad juos aptarnautų kitas atliekų vežėjas arba ketina tvarkytis patys ir pan.
„Rūšiuoja nuo mažiausių biurų iki ministerijų – tai gana populiaru. Yra ofisų, kur tokių konteineriukų šimtai išdalinta ir kuriuos mes aptarnaujame“, - teigė M. Surplys. Tikslaus biurų skaičiaus, kuriuos įmonė aptarnauja pašnekovas negalėjo įvardyti, tačiau svarstė, kad, ko gero, skaičius siektų apie 100 ir daugiau.
„Šis skaičius labai augo prieš kokį pusmetį, dabar stabilizavosi, galbūt visi ofisai jau turi dėžutes“, - juokėsi pašnekovas.
Anot M. Surplio, jeigu biuras, tarkime, įsikūręs aštuntame aukšte ir ten nėra daug rūšiavimo dėžučių, atliekų tvarkytojui tampa labai nepatogu atvykti ir iš ten pasiimti išrūšiuotas šiukšles, todėl gali būti paprašoma šiukšlės surinkti valytojams ir jas pristatyti į apačioje esančius antrinių žaliavų konteinerius.
„Vienintelis pasikeitimas – pernešimas iš mažesnės taros į didesnę“, - teigė Klientų aptarnavimo skyriaus vadovas.