Statybinės avarijos neveikiančiame Kariotiškių sąvartyne likvidavimas kainuos apie 4,5 mln. litų. Šiuo metu aiškinamasi, kodėl įgriuvo pagal naujausius technologinius sprendimus uždengtas nuotekų dumblo karjeras.
Pastebima, kad prieš keletą mėnesių įvykusi avarija buvo nuslėpta.
Padėtį Kariotiškėse stebinčios Vilniaus miesto savivaldybės komisijos vadovas, vicemeras Jonas Pinskus DELFI sakė, esą padėtis kontroliuojama. Pasak jo, jau ruošiamasi atlikti avarijos likvidavimo darbus, ir didesnės žalos aplinkai turėtų būti išvengta. Tačiau vicemeras stebisi, kad didžiulė avarija Kariotiškėse keletą mėnesių buvo slepiama tiek nuo visuomenės, tiek nuo aplinkosaugą kuruojančių politikų.
Laukia draudikų išvadų
Šiuo metu rengiamasi iš naujo uždengti maždaug 5 hektarų ploto nuotekų dumblo karjerą. Kaip DELFI jau skelbė, pagal vokiškas technologijas suformuotas karjero „stogas“ įgriuvo netrukus po to, kai oficialiai pabaigti statybos darbai. Aplinkosaugininkai Kariotiškių apylinkėse jau pastebėjo neaiškios kilmės galimai užteršto vandens telkinius – šiuo metu aiškinamasi, ar jie kelia grėsmę aplinkai.
„Situacija kontroliuojama. Jie (sąvartyno uždarymo darbus vykdanti bendrovė „Kamesta“ – DELFI) pateikė grafikus, užsakyta nauja plėvelė. Iki lapkričio yra pažadai panaikinti visus padarinius“, - sakė J. Pinskus.
Pasak jo, avarijos tvarkymo darbai juda ne taip greitai, kaip norėtųsi. Mat laukiama draudikų išvadų: jei statybas apdraudusi kompanija nustatys, kad įvykusi avarija nėra draudiminis įvykis, „Kamestai“ veikiausiai teks avarijos padarinius likviduoti iš savo kišenės.
Paskendo puspenkto milijono
„Be draudimo kompanijos tyrimo jie negali forsuoti darbų. Avarijos priežastys kol kas tiktai numanomos, vyksta tyrimas. Reikia įvertinti projektą, kad tai neįvyktų antrą kartą“, - aiškino vicemeras. Esą jau užsakytos naujos, patvaresnės statybinės medžiagos – tikimasi, kad jos atlaikys krūvį, ir dumblo karjero „stogas“ antrąsyk neįgrius.
Visas Kariotiškių sąvartyno uždarymo projektas kainavo 29 mln. Lt.
Slėpė keletą mėnesių
Avarijos tyrimo komisijos vadovas taip pat stebisi, kad apie Kariotiškėse atsivėrusią nuotekų dumblo pelkę buvo nutylėta. Esą avarija buvo slepiama keletą mėnesių.
„Darbų priėmimo aktai buvo pasirašyti žiemą. O sugriuvo praktiškai iš karto, po Naujųjų metų. Yra keistų aplinkybių“, - tęsė J. Pinskus.
Pasak jo, dabar svarbiausia, kad avarijos padariniai būtų kiek įmanoma mažesni. Šiuo metu sprendžiamas ne tik dumblo karjero uždengimo klausimas – taip pat ieškoma būdų nuslopinti dvoką, kurį skleidžia nuotekų dumblo plotai.
J. Pinskaus teigimu, kol kas anksti kalbėti apie konkrečius asmenis, kurie turėtų atsakyti už avariją Kariotiškėse. „Kai bus išsiaiškinta, kur ir koks brokas padarytas, tada bus aiški ir atsakomybė“, - reziumavo vicemeras.
Kaip DELFI jau skelbė, Kariotiškių dumblo karjeras turėjo būti uždengtas specialia danga, užpiltas gruntu ir apsodintas augmenija, tačiau speciali danga prasmego netrukus po to, kai buvo paklota.