Europos Sąjungą (ES) atidėjo anksčiau planuotą taisyklių, reglamentuojančių oro linijų apmokestinimą dėl lėktuvų anglies dvideginio emisijos, išplėtimą. Buvo siekiama į prekybos taršos leidimais taisykles įtraukti ne tik skrydžius Europos Sąjungos šalyse, bet ir už jos ribų, skelbia BBC.
Tačiau taisyklės buvo nepriimtinos JAV, Kinijai ir Indijai.
Europos Komisijos (EK) narė, atsakinga už veiksmus klimato srityje, Connie Hedegaard teigia pasiūliusi sustabdyti taisyklių priėmimą vieneriems metams.
Anot jos, priėmimas buvo sustabdytas dėl to, kad diskusijose apie išmetamuosius teršalus buvo pastebėtas progresas. Tačiau C. Hedegaard pridūrė, kad jeigu po metų Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija (ang. International Civil Aviation Organization, ICAO) nebus pasistūmėjusi į priekį pasauliniu mastu, vėl bus raginama įvesti griežtesnius mokesčius.
ES šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijų leidimų sistemos taisyklių išplėtimą pateikė šių metų sausio 1 dieną. Šiuo metu taisyklės taikomos tarptautiniams skrydžiams, kurie prasideda ir baigiasi 27 ES šalyse.
„Niekas taip nesiekė tarptautiniu mastu sustabdyti CO2 emisiją aviacijos srityje, kaip mes to norėjome“, – tvirtina C. Hedegaard.
Šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijų leidimų sistemos taisyklės, reglamentuojančios gamyklas ir kitus žemėje esančius teršėjus, buvo pateiktos 2005 metais, tačiau šių metų pradžioje jos buvo išplėstos iki lėktuvo taršos priežiūros.