Mažos emisijos automobiliai prisidės prie ES ekonomikos plėtros
Pagal naująjį susitarimą reikalavimas sumažinti naujų automobilių išskiriamą anglies dvideginio (CO2) kiekį iki 95 g/km atidedamas iki 2021 m. Anksčiau buvo siūlytas 2020 m. terminas.
Taip pat naujieji reikalavimai yra lankstesni ir suteikia daugiau veikimo laisvės Vokietijos prabangių automobilių gamintojams „Daimler“ ir BMW, kurių CO2 emisijos yra gerokai didesnės nei, pavyzdžiui, mažesnius ir lengvesnius automobilius gaminančio italų FIAT.
„Mes dirbome kartu su Europos Parlamentu norėdami suteikti šį ribotą papildomą lankstumą. Šįvakar (šiuo klausimu) pavyko pasiekti labai trapią pusiausvyrą,“ – po ES įstatymų leidėjų susitikimo šiuo klausimu sakė Lietuvos nuolatinio atstovo ES pavaduotojas Arūnas Vilčiūnas.
Pasiektą susitarimą praėjusį penktadienį, lapkričio 29 d., ES pirmininkaujanti Lietuva pristatė ES pareigūnams, kurie vienbalsiai patvirtino galutinį kompromisinį tekstą. Po susitarimu dar turės pasirašyti ES šalių narių vyriausybės ir Europos Parlamentas.
„Užtikrindami alternatyvių degalų infrastruktūros sukūrimą ir mažomis emisijomis pasižyminčių transporto priemonių gamybą Europos Sąjungoje, galėtume prisidėti prie rinkos veiksnių augimo ir ekonomikos plėtros Europoje,“ – sakė Aplinkos ministras Valentinas Mazuronis.
Vokietijos agresyvus lobizmas davė naudos
Daugelio šalių aplinkos ministrai piktinosi Vokietijos taktika užblokuoti šį automobilių taršos mažinimui itin svarbų projektą.
Be pavėlintos reikalavimų įsigaliojimo datos, taip pat pakeistos ir vadinamųjų „superkreditų“ taisyklės. Gamintojai, gaminantys mažiau taršias transporto priemones, pavyzdžiui, elektromobilius, galės už jas gauti papildomus taršos kreditus ir panaudoti juos gamindami daugiau CO2 į atmosferą išmetančius automobilius. Tokia nuolaida galios dvejus metus, nuo 2020 iki 2022 m.
ES Klimato komisarė Connie Hedegaard savo pritarimą dėl priimto sprendimo išreiškė Twitterio paskyroje. „Reikalavimai išliko pakankamai griežti, - rašė ji. – Geriau vėliau (priimtas susitarimas, - red. past.), negu niekada.“
„Gėdinga, jog Vokietijos spaudimas susilpnino 95 g/km siekį,“ – sakė „Transport & Environment” grupės atstovas Gregas Archeris.
Šiuo metu siekiama iki 2015 m. sumažinti ES automobilių vidutiniškai išmetamo CO2 kiekį iki 130 g/km. Dauguma gamintojų jau dabar atitinka šį reikalavimą.
Parengta pagal theguardian.com ir eu2013.lt informaciją