Dabar nauji ES pagaminti automobiliai, nuvažiavę kilometrą, vidutiniškai gali išmesti 160 g CO2, o iki 2015 m. turės būti pasiekta 130 g/km riba. EP Aplinkos komiteto nariai trečiadienį balsavo už tai, kad 2020 m. ši riba būtų sumažinta iki 95 g/km.

Europarlamentarai taip pat siūlo skatinti ypač mažai teršiančių (išmetančių iki 50 g CO2 kilometrui) automobilių gamybą, nustatant vidutinį išmetamo CO2 kiekį.

Komitetas taip pat pasiūlė iki 2025 m. leistiną CO2 išmetimo riba mažinti dar labiau iki 68 - 78 g/km. Savo ruožtu EP nariai siūlo keisti automobilių ekologiškumo ir ekonomiškumo vertinimo procedūrą, kad gamintojų duomenys, pvz., dėl kuro sąnaudų, geriau atitiktų realybę.

Automobiliai taps ekonomiškesni, o tai leis vartotojams sutaupyti lėšų, pabrėžė Thomas Ulmer (Europos liaudies partija, Vokietija), kalbėjęs Europos Parlamento vardu.

Projektui pritarė 47 komiteto nariai, nepritarė 17, o 1 susilaikė. Toliau dėl šių pakeitimų bus deramasi su ES valstybėmis, o balsuoti EP plenarinėje sesijoje numatyta liepą.

Šios taisyklės galiotų visiems ES registruotiems automobilių gamintojams, per metus pagaminantiems daugiau kaip tūkstantį automobilių.