Skaitytoja: konteineris perpildytas gerą mėnesį

Skaitytoja laiške rašo, kad jau antras mėnuo Vilniaus Šeškinės mikrorajone Gelvonų gatvėje esančio 59 namo kiemas skęsta stiklo šiukšlėse ir vežėjų prisišaukti nėra jokių veiksmingų būdų.

„Kai tik pastebėjome, kad stiklo rūšiavimo konteineris pilnas ir nebėra, kur mesti atliekas, paskambinome VSA, kuri tas atliekas tvarko ir turėtų jas laiku išvežti, juk mokame už tai beprotiškus pinigus! Mergina, kuri turbūt atsakinga už mūsų mikrorajoną, maloniai patikino, kad per kelias dienas šiukšlės bus išvežtos, mat sugedo jų mašina“, - istoriją pasakojo skaitytoja Ievužė.
VSA
Gyventojai už antrinių žaliavų išvežimą atliekų vežėjams nemoka. Šių atliekų tvarkymo sistema sutvarkyta taip, kad atliekų vežėjas gauna atlygį iš atliekų perdirbėjų už priduotas antrines žaliavas.

Toliau istorija klostėsi tokia eiga – šiukšlės ir po skambučio liko neišvežtos, praėjo savaitė ir neapsikentę namo gyventojai vėl susisiekė su VSA. Vėl pažadai, kad šiukšlės bus išvežtos, tačiau rezultato nulis.

„Nuo paskutinio skambučio praėjo trys savaitės, konteineris tebestovi pilnutėlis ir aplink grėsmingai auga stiklo krūvos. Visai šalia yra vaikų žaidimo aikštelė, net baisu pagalvoti, kad netoliese žaidžia vaikai ir iki nelaimės – vos vienas žingsnis“, - toliau laiške guodėsi moteris.

Vežėjai: šiukšlės buvo išvežtos kitą dieną po pranešimo

Ruslan Rynkun, „VSA Vilnius“ laikinai einantis klientų aptarnavimo vadovo paslaugas neigė skaitytojos išsakytus žodžius, kad perpildytas konteineris Gelvonų gatvėje Nr. 59 mėnesį laiko nėra išvežamas.

„Informaciją apie pilną konteinerį Gelvonų g. 59 gavome birželio 13 dieną. Jis buvo išvežtas birželio 14 dieną“, - tokį atsakymą raštu pateikė įmonės atstovas, nusiuntus klausimą, kodėl perpildytas konteineris jau trys savaitės nėra išvežamas.

Laiške taip pat pateikta informacija, kad Vilniuje standartiškai stiklo ir kitų antrinių žaliavų konteineriai yra išvežami kartą per mėnesį. Vienose vietose juos gyventojai užpildo greičiau, kitose tenka išvežti praktiškai tuščius konteinerius.

„Nuolat patariame gyventojams, pastebintiems pilną antrinių žaliavų konteinerį, mums skambinti ir pranešti apie tai oficialiais kanalais: telefonu 8 700 70001 arba (5) 2461470 arba užpildant formą internete. Ypač gyventojų pranešimų laukiame vasarą, kada antrinių žaliavų padaugėja. Paprastai į gyventojų pranešimus sureaguojame dar tą pačią ar kitą dieną“, - sakė R. Rynkun.

Jis taip pat patikslino skaitytojos išsakytus priekaištus dėl gyventojų mokamų milžiniškų mokesčių: „Gyventojai už antrinių žaliavų išvežimą atliekų vežėjams nemoka. Šių atliekų tvarkymo sistema sutvarkyta taip, kad atliekų vežėjas gauna atlygį iš atliekų perdirbėjų už priduotas antrines žaliavas“.

Pasiteiravus, ar alternatyviais atvejais, kai priskirtas šiukšlių išvežėjas negali laiku atlikti savo paslaugų, gyventojai gali kreiptis į kitą vežėją, R. Rynkun atsakė, kad visi atliekų vežėjai turi galimybes ir prievolę aptarnauti gyventojus kaip numato jų sutartys, todėl gyventojui derėtų kreiptis į savo atliekų vežėją.

Išvežimo dažnumą lemia poreikis

Aplinkos ministerijos Atliekų valdymo skyriaus vedėja Raminta Radavičienė GRYNAS.lt teigė, kad sprendimą, kaip atliekas tvarkyti, priima atliekų vežėjas, tam tikrais atvejais gali įsikišti ir savivaldybė.
Citata
Kai tik pastebėjome, kad stiklo rūšiavimo konteineris pilnas ir nebėra, kur mesti atliekas, paskambinome VSA, kuri tas atliekas tvarko ir turėtų jas laiku išvežti, juk mokame už tai beprotiškus pinigus! Mergina, kuri turbūt atsakinga už mūsų mikrorajoną, maloniai patikino, kad per kelias dienas šiukšlės bus išvežtos, mat sugedo jų mašina.

„Jokios strategijos negali būti, turi būti įvertinamas poreikis“, - sakė R. Radavičienė. Ji teigė, kad paprastai tokie dalykai yra apibrėžiami sutartyse, tam tikras taisykles pagal įstatymus turi pateikti ir savivaldybės.

Klausiama, kaip yra apskaičiuojama, kiek konteinerių reikės ir kokiu dažnumu jie bus aptarnaujami, specialistė teigė, kad atliekų vežėjai paprastai atsižvelgia į kelis svarbius aspektus: kiek asmenų gyvena bute, ar aptarnaujama teritorija apima kolektyvinius butus, ar individualius namus, ar namo gyventojai šiukšles kompostuoja, ar jas rūšiuoja ir panašius veiksnius.

„Atliekų tvarkytojas yra arčiausiai žmogaus. Jis pats geriausiai mato situaciją. Kartais patys gyventojai nori sutaupyti ir prašo, kad jų šiukšlės būtų išvežamos tik kartą ar du per savaitę, tačiau dėl sanitarinės tvarkos procesus gali reguliuoti ir savivaldybė“, - aiškino R. Radavičienė.

Sprendimas – rakinamos aikštelės

Šiukšlių perteklius kiemuose gali signalizuoti ne tik apie prastai atliekamą atliekų vežėjų darbą - nepakankamą konteinerių kiekį, aptarnaujantį butų bendriją, per retą šiukšlių išvežimą, bet gali atskleisti ir kitas problemas: „Gali būti taip, kad kažkas nelegaliai veža atliekas ir pila jas ten, kur jiems nepriklauso – reikia spręsti ir tokias problemas“, - pastebi R. Radavičienė.

Vienas iš sprendimų būdų, ką daryti, kad konteineriai nerūgtų perpildyti ir nekeltų pavojaus šalia žaidžiantiems vaikams, įsirengti rakinamas atliekų aikšteles, tačiau šioms be abejonės pirma reikia bendro namo bendruomenės sutarimo ir skirti pradines investicijas, kurios atsipirktų tik po kurio laiko.