Modernias keleivių informavimo sistemas naujuosiuose autobusuose diegia bendrovė „Hansab“. Šios sistemos apima iš tolo matomas elektronines švieslentes ant autobusų priekio, šono ir galo, taip pat autobuso viduje esančių keleivių informavimą.
Numerį įžiūrėti galima bet kokiu paros metu ir bet kokiu oru
Net esant tamsiam paros metui, lyjant ar sningant autobuso laukiantis keleivis iš tolo mato maršruto numerį, pavadinimą bei kryptį. Įlipęs į transporto priemonę keleivis taip pat gauna su kelione susijusios informacijos: autobuso maršrutą, stoteles, tikslų laiką, girdi aktualius garsinius pranešimus.
Palengvina darbą vairuotojams
Keleivių informavimo sistema veikia labai paprastai. Išorines autobuso švieslentes valdo valdiklis, į kurio atmintį suvedami visi galimi maršrutų numeriai ir pavadinimai.
„Toks sprendimas patogus ne tik keleiviams. Jis taupo ir vairuotojų laiką, jiems nebereikia nešioti ir keisti kartoninių ar metalinių maršruto lentelių. Projektas svarbus ir tuo, kad dar šiais metais modernios keleivių informavimo sistemos pasieks ir mažesnius Lietuvos miestus – iki šiol elektroninių keleivių informavimo sistemų jie nenaudojo. Tokias informavimo sistemas tikrai turi naudoti visi vežėjai, kurie savo keleiviams nori teikti aukščiausio lygio paslaugas“, – sako D. Žekonis.
Mainais į taršos leidimus
Naujosios ekologiškos transporto priemonės šalies autobusų parkams nieko nekainuos: autobusai perkami už lėšas, kurias Lietuva gavo Ispanijai pardavusi vadinamuosius taršos leidimus. Už maždaug 90 milijonų litų iš viso bus nupirkti 93 ekologiški, mažai taršūs miesto autobusai. 10 iš jų yra elektra ir suspaustomis dujomis varomi hibridai, visi kiti autobusai varomi suspaustomis gamtinėmis dujomis.
Degalų jie sunaudoja 25 proc. mažiau nei tradiciniai dyzeliniai: vieną kartą įkrovus elektros baterijas autobusas gali nuvažiuoti apie 100 kilometrų, suspaustų gamtinių dujų užtenka nuvažiuoti 300 kilometrų.
Bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ iš viso gaus 20 suspaustas gamtines dujas naudojančių autobusų, „Kauno autobusai“ – 14, Klaipėdos autobusų parkas – 11, Šiaulių „Busturas“ ir Panevėžio autobusų parkas – po 8, Marijampolės ir Telšių autobusų parkai – po 7, Ukmergės autobusų parkas – 5, Elektrėnų komunalinis ūkis – 3 autobusus.
Visi autobusų parkai gaus ir po vieną hibridinę transporto priemonę. „Hansab“ siūlomas keleivių informavimo sistemas savo autobusuose anksčiau jau yra įdiegę ir kiti šalies vežėjai. Tai Kaune įsikūrusi bendrovė „Kautra“, taip pat Jonavos autobusų parkas, Klaipėdos miesto mažos talpos autobusų operatoriai.