Konkurso „Tau patinkantis pasaulis“ tikslas – paskatinti kūrybingus ir novatoriškų idėjų nestokojančius žmones iš visos ES pateikti savo CO2 taršos mažinimo iniciatyvas, kad apie jas sužinotų ir jas įvertintų daugiau žmonių. Tikimasi, kad jų pavyzdys uždegs panašiems darbams ir kitus.
„Konkursas „Tau patinkantis pasaulis“ suteikia puikią progą ne žodžiais, o darbais įrodyti, kad klimato kaita yra svarbus klausimas. Savo projektais jūs patvirtinate, kad kurti mums patinkantį pasaulį, kurio klimatas būtų malonus, yra įmanoma, o mūsų gyvenimas dėl to visai netaps nei nuobodus, nei pilkas“, – sakė už klimato politiką atsakinga Europos Komisijos narė Connie Hedegaard.
Konkursas prasidėjo 2013 m. vasario 11 d. Projektus buvo galima teikti iki birželio 14 d. Jam galėjo būti teikiami tiek plačių užmojų, tiek maži projektai, kuriais padedama mažinti išmetamą CO2 kiekį arba visiškai šios taršos išvengti ir gerinti žmonių gyvenimo kokybę. Projektus galėjo teikti individualūs asmenys, verslininkai, įmonės, viešosios ir privačiosios organizacijos – visi, kas turėjo gerų idėjų!
Kokie kriterijai taikomi projektams?
Svarbu, kad projektais būtų padedama išvengti anglies dioksido išlakų, sumažinti jų kiekį arba jas tvarkyti. Tai gali būti daroma techninėmis priemonėmis arba keičiant elgseną. Projektas galėjo būti ir sėkmingos veiklos pavyzdys, kuriuo galėtų sekti kiti žmonės arba organizacijos.
Projektai suskirstyti į kelias kategorijas:
1) statyba ir būstas,
2) apsipirkimas ir mityba,
3) pakartotinis naudojimas ir perdirbimas,
4) kelionės ir transportas,
5) novatoriški gamybos būdai.
Lietuviai iš viso pateikė 14 projektų. Juos rasite ČIA.
Balsavimas
Iš dešimties daugiausiai balsų surinkusių projektų vertinimo komisija išrinks tris nugalėtojus. Jie bus pakviesti rudenį atvykti į apdovanojimų ceremoniją Kopenhagoje. Kad surengtų šią ceremoniją, konkurso „Tau patinkantis pasaulis“ organizatoriai suvienijo jėgas su kampanijos partneriu Sustainia – tarptautinių organizacijų ir įmonių aljansu, kasmet teikiančiu apdovanojimus už tvarius sprendimus visame pasaulyje.
Vykdant kampaniją ypatingas dėmesys skiriamas penkioms šalims – Bulgarijai, Italijai, Lietuvai, Lenkijai ir Portugalijai. Šiose šalyse bus išrinkti penki laimėtojai, kurių projektai bus panaudoti 2013 m. rudenį vyksiančiose nacionalinėse reklamos kampanijose.