Įsibėgėjus karinių oro pajėgų paieškos ir gelbėjimo tarnybos posto perkėlimui, šis procesas sulaukia vis didesnio atgarsio tarp kauniečių. Valstybinės svarbos objekto perkėlimas iš Fredos į gretimai įsikūrusį S. Dariaus ir S. Girėno aerodromą tampa tiek Kauno miesto valdžios, tiek apylinkių gyventojų debatų objektu. Daugiausia aleksotiškių diskusijų kyla dėl būsimo triukšmo ar orlaivių poveikio sveikatai. Aerodromo direktorius tikina, kad panika keliama be pagrindo.
„Jau seniai nerimsta diskusijos dėl triukšmo, kurį neva kelia kylantys ir besileidžiantys lėktuvai. Ši tema daug dėmesio sulaukė regioninėje spaudoje. Tokia situacija šiek tiek stebina, nes oficialiai atliktais tyrimais, atvaizduotais Kauno miesto triukšmo žemėlapyje aerodromo teritorijos neviršija normų“, - tvirtina S. Dariaus ir S. Girėno aerodromo direktorius Eugenijus Raubickas.
Šių metų vasario 15 dieną Kauno architektų ir urbanistų ekspertų tarybos (KAUET) posėdžio metu buvo pristatytas naujas karinių oro pajėgų paieškos ir gelbėjimo tarnybos posto, įsikursiančio S. Dariaus ir S. Girėno aerodrome, projektas. Tai dar vienas žingsnis įgyvendinant 2010 m Kauno miesto tarybos patvirtintą posto iškeldinimo planą. Pasirenkant naująją posto vietą atsižvelgta į atliktą poveikio aplinkai vertinimo studiją.
Aleksote įsikūruręs karinių oro pajėgų postas skirtas vykdyti paieškos ir gelbėjimo darbams centrinėje, rytinėje ir pietinėje Lietuvos dalyse. Šiame poste tarnaujančių kariškių žinioje - du „MI-8” sraigtasparniai. Kitas postas veikia Nemirsetoje prie Palangos. Šie du nacionalinės reikšmės postai svarbūs užtikrinant žmonių paieškos ir gelbėjimo darbų atlikimą.
„Aerodromas turi visus eksploatacijai reikalingus pažymėjimus, tačiau vis tenka išgirsti niekuo nepagrįstus nuogastavimus dėl poveikio sveikatai, pragariško triukšmo. Bene įdomiausias pasisakymas viešojoje erdvėje, kokį teko išgirsti, buvo Kauno miesto tarybos narės Onos Balžekienės nuomonė apie blogėjantį Kauno miesto ekologinį saugumą. Atsižvelgiant į realius faktus, nuskambėjo mistiškai“, - pastebi Eugenijus Raubickas.
Įsibėgėjant paieškos ir gelbėjimo tarnybos posto perkėlimui, Fredos aerodromo prieigose įsikūrę gyventojai džiaugiasi, kad Kauno miesto savivaldybė bei kariškiai atsižvelgė į jų pageidavimus ir treniruosis atokiau nuo gyvenamųjų rajonų.
Pagal oficialų Kauno miesto triukšmo žemėlapį, leistinas triukšmo normas viršija ne aerodromai, o Veiverių gatvė bei Europos prospektas.