Skelbdamas naujausią vyriausybės atsitraukimą prieštaringai vertinamoje mokesčių didinimo politikoje, J.M.Ayrault sakė, kad šio mokesčio įvedimas atidedamas visoje šalyje, kad vyriausybė galėtų išklausyti oponentų.
Mokestis sunkiasvorėms transporto priemonėms aršiai kritikuotas
„Drąsa yra ne užsispyrimas, o įsiklausimas ir supratimas“, - J.M.Ayrault sakė žurnalistams po paskubomis sušaukto vyriausybės pasitarimo po šeštadienį Bretanės regione įvykusio susirėmimo tarp policijos ir minėto mokesčio priešininkų.
„Štai kodėl nusprendžiau sustabdyti šio ekologinio mokesčio įvedimą, suteikdamas laiko, reikalingo dialogui nacionaliniu ir regioniniu lygiu“, - pridūrė jis.
Tačiau premjeras pridūrė, kad buvo nuspręsta šį mokestį tik „įšaldyti, o ne atšaukti“.
Mokestis, kurio lėšas planuota nukreipti aplinką mažiau teršiančio komercinio transporto vystymui, turėtų būti taikomas komercinius krovinius pervežančioms Prancūzijos ir užsienio transporto priemonėms, kurių bendroji masė - daugiau nei 3,5 tonos.
Mokestis atidedamas jau kelis kartus
Šeštadienį minėtame regione įsiplieskė protestuotojų susirėmimai su policija, o naują didelę protesto akciją planuojama surengti ateinantį savaitgalį.
Minėtą mokestį dar 2009 metais pasiūlė ankstesnio prezidento Nicolas Sarkozy vyriausybė, kuriai vadovavo centro dešinioji partija UMP, tačiau jo įsigaliojimas buvo jau kelis kartus atidėtas.
Tuo tarpu socialisto prezidento Fransois Hollande'o nepopuliari vyriausybė per trumpesnį nei savaitės laikotarpį buvo jau antrąkart priversta padaryti nuolaidų savo mokesčių didinimo politikoje - sekmadienį ji paskelbė nevykdysianti savo planų padidinti indėlių mokestį.
Europos Sąjungos spaudžiama suvaldyti biudžeto deficitą Prancūzijos vyriausybė paskelbė planuojanti ateinančius metus padidinti mokesčių surenkamumą 3 mlrd. eurų (10,4 mlrd. litų), tačiau susidūrė su dideliu pasipriešinimu mokesčių didinimui.