Tačiau tai kelia ir didelių rūpesčių. Pakanka prisiminti, kad žuvusių ir suluošintų keliuose žmonių santykiniu skaičiumi Lietuva „pirmauja“ Europos Sąjungoje. Tiesa, dauguma nelaimių atsitinka incidentuose su lengvaisiais automobiliais. Sunkusis autotransportas rieda kur kas saugiau, ir čia daug nusipelno Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos, nuosekliai vykdanti savo funkciją – komercinio krovininio ir keleivinio autotransporto priežiūrą. Su šia institucija tenka bendrauti ir medienos vežėjams.
Romanas Vilčinskas
95 nuošimčiai reikalavimų, kuriuos turi vykdyti komercinis transportas, ateina iš Europos Sąjungos. ES erdvė yra viena, įstodami į Europos Bendriją mes įsipareigojome ir turime tų reikalavimų laikytis.

Įpareigojimai verslui

Šiuolaikinės krovininio autotransporto priemonės labai našios, galingos, greitos; mašinų gamintojai nuolat jas tobulina, gerindami ekonomines charakteristikas, nepamiršdami ir jas valdančių žmonių bei aplinkos saugumo. Tačiau keliuose autotransportas tebėra rizikos faktorius, potencialus pavojaus visuomenei šaltinis, todėl autotransporto veikla griežtai reglamentuojama įvairiais teisės aktais, normatyvais, taisyklėmis. Reikalavimų, privalomų vežėjams, labai daug, jie ne visada sutampai su verslo interesais, ne visada ir pakankamai žinomi. Jų laikymosi kontrolę, be kitų funkcijų, nuo 1993 m. visų kategorijų valstybinės reikšmės, kartais - ir vietinės reikšmės keliuose vykdo Valstybinė kelių transporto inspekcija.

Suprantama, vežėjams ta gausa taisyklių yra nelengvas įpareigojimas. „Tačiau visa tai nėra mūsų valdininkų susigalvota“, - sako VKTI viršininko pavaduotojas Romanas Vilčinskas. - 95 nuošimčiai reikalavimų, kuriuos turi vykdyti komercinis transportas, ateina iš Europos Sąjungos. ES erdvė yra viena, įstodami į Europos Bendriją mes įsipareigojome ir turime tų reikalavimų laikytis. Beje, mūsų pačių labui“.

Vieni - mokysis, kiti - bus atlaidesni

Tuo metu, kai prie Ukmergės vyks taptautinė paroda „Baltijos miškai 2013“, VKTI visą savaitę, nuo gegužės 13 d. iki 19 d.  Lietuvoje vykdys bendrą su vežėjais priemonę, kuri padės transporto verslo darbuotojams geriau perprasti teisės aktų keliamus reikalavimus, išsiaiškinti kylančius klausimus, o transporto priežiūros institucijoms - pasiekti pažangos užtikrinant saugumą keliuose. Ši, pavadinkime, „bendro veikimo savaitė“ abipusiai reikalinga: viena pusė įsipareigoja per tą laikotarpį sąžiningai laikytis visų reikalavimų, antra pusė įsipareigoja už nustatytus tikrinimo metu pažeidimus netaikyti sankcijų , o vietoj to aiškinti vežėjams, vairuotojams esamų reikalavimų prasmę ir būtinumą jų laikytis, kad kelių transportas būtų saugus, kad vežėjai keliuose konkuruotų lygiomis sąlygomis. Ne visi vežėjai pakankamai informuoti, kai kuriuos dalykus yra girdėję, bet nepasigilinę, kol nesusilaukė nuobaudos – tokia patirtis nėra geriausia ir gal mažiau veiksminga, negu geranoriškas išsiaiškinimas. 

Žinoma, už labai sunkius pažeidimus, dėl kurių gali kilti pavojus žmonių gyvybei ar kai transporto priemonę apskritai draudžiama eksploatuoti, nuolaidų neverta tikėtis.

Paroda – proga ir pamokyti

Dėl edukacinių tikslų Valstybinė kelių transporto inspekcija dalyvaus ir parodoje „Baltijos miškai 2013“. Čia bus surengti seminarai jau minėtomis temomis: sunkiasvorių ir didžiagabaričių krovinių vežimo reikalavimų laikymasis, transporto priemonių techninės būklės kontrolė šalies keliuose, vairuotojų vairavimo ir poilsio režimo kontrolė ir išimtys, kada galima netvarkyti vairavimo ir poilsio režimo apskaitos. Be šių teorinio pobūdžio priemonių, bus vizualiai demonstruojamas transporto priemonės svėrimas kraunant rąstus, kad vežėjai galėtų stebėti, kaip vienaip ar kitaip pakraunant junginį pasiskirsto apkrovos ant ašių.

Parodos lankytojai galės susipažinti, kokią įrangą VKTI turi ir kaip ją naudoja transporto priemonių techninei būklei tikrinti.

„Tobulėja ne tik technika miškui doroti, bet ir technika, skirta tikrinti techninę būklę keliuose,“- sako R. Vilčinskas. - Dabar tai galime atlikti bet kur paprastoje aikštelėje, nereikia specialių stacionarių stendų. Ir mūsų valstybėje, ir ES tendencija aiški: reikalavimai transporto techninei būklei tik griežtės. Verslas negali būti plėtojamas visuomenės saugumo sąskaita“.