Dabartinė situacija: didžiausią nerimą kelia dvi ūkio šakos
Pasak „Nardymo akademijai“ vadovaujančio Andriaus Albriko, galima pastebėti, kad šių dienų poilsiautojai yra sąmoningesni – vis atsakingiau žiūri į ežerų būklę, tačiau didžiausią nerimą kelia dvi kitos ūkio šakos.
„Matome tendenciją, kad situacija gerėja turistų tarpe. Pramogaujantys žmonės vis atsakingiau žiūri į švarą ežeruose. Visgi, didžiausios problemos slypi pramonėje ir žemės ūkyje. Jei fizinę taršą lygintume su pramone ar žemės ūkio veikla, tai santykis tikrai skirtųsi. Pavyzdžiui, mikroplastikas, keliaujantis iš pramonės, turi itin žalingą poveikį visiems gyviems organizmams. O dar opesnė problema yra žemės ūkis ir tai itin sunku kontroliuoti. Tręšiami laukai atsisuka prieš mus, nes ne visas trąšas augalai įsisavina. Tam tikros medžiagos, ypač azotas, su lietaus vandeniu atkeliauja į upes, tada telkinius ir į gruntinius vandenis, o galiausiai per maistą ir į mūsų skrandį“, – pasakoja A. Albrikas.
A. Albrikas džiaugiasi, kad verslai vis aktyviau jungiasi su visuomene tam, kad prisidėtų prie švaresnių šalies telkinių. Pašnekovas kaip pavyzdį išskiria praeitais metais sėkmingai įgyvendintą tvarią kampaniją „ŠVARUS GROŽIS – ŠVARUS VANDUO“, kurios metu apie šimtą žmonių susirinko valyti Galvės ir Balsio ežerus bei jų pakrantes.
„Labai džiaugiamės narų ir jaunų žmonių prisidėjimu. Aktyvus susidomėjimas ir noras pridėti prie gamtos švarinimo – tikrai kelia daug vilčių. Džiugu, kad šiais metais iniciatyva grįžta ir apie tai sklinda iš lūpų į lūpas – matome, kiek daug žmonių registruojasi. Įdomu bus išvysti šių metų rezultatus, nes praeitais metais radiniai apėmė dviratį, skėčius, didelį kiekį plastiko, padangas, dronus ar įvairius buityje naudojamus daiktus. Pastebėjome, kad daug dugne gulinčių šiukšlių buvo dar iš praėjusio dešimtmečio“, – teigia A. Albrikas.
Kampaniją taip pat palaiko ir didžiausia pakuočių atliekų tvarkymo organizacija „Žaliasis taškas“: „Tokios iniciatyvos gyvybiškai svarbios. Vis dėlto ne mažiau svarbi ir pačių pasekmių prevencija. Juk automobilių padangos ar kitos šiukšlės iki vandens telkinių neatkeliauja pačios – todėl labai svarbus yra ir visuomenės švietimas. Šiuo atveju teisingas atliekų tvarkymas ir rūšiavimas yra viena svarbiausių veiklų, kuria kiekvienas galime reikšmingai prisidėti prie taršos mažinimo. Rūšiuojant atliekas, taupome gamtos išteklius ir energiją, kovojame prieš klimato atšilimą bei mažiname sąvartynus. Rūšiuojamos atliekos tampa žaliava ir yra perdirbamos, todėl kiekvieno mūsų indėlis labai svarbus”, – sako „Žaliasis taškas“ marketingo ir komunikacijos vadovė Simona Rasalė.
Sėkminga iniciatyva grįžta
Praėjusiais metais sėkmingai startavusi kampanija „ŠVARUS GROŽIS – ŠVARUS VANDUO“ sugrįžta. Antrus metus organizuojama tvari iniciatyva siekia padėti valyti Lietuvos ežerus ir jų pakrantes nuo kenksmingų, stambiagabaričių bei kitų šiukšlių. Organizatorius –prekių ženklas „Garnier“ – drauge su grožio ir sveikatos prekių parduotuvių tinklu „Drogas“ ir partneriais kviečia šalies gyventojus pasirūpinti Lietuvos ežerų švara ir būkle kartu dar kartą.
„Šalies ežerų ekologinė būklė neatitinka puikių rodiklių, o tai žalinga ekosistemai ir mūsų sveikatai. Aplinkosauga yra kiekvieno iš mūsų rūpestis. Mes norime skatinti mažais žingsniais prisidėti, nes tikime, kad dideli teigiami pokyčiai prasideda tik nuo mažų darbų. Švieskime vieni kitus, skiepykime atsakingumą ir pareigą mylėti gamtą. Džiaugiamės, kad galima jungtis į socialiai atsakingų verslų gretas – praeitais metais startavusi tvarumo iniciatyva ir šiais metais įgauna pagreitį. Tikimės, kad šiemet prie iniciatyvos prisijungs dar daugiau savanorių“, – komentuoja „Drogas“ rinkodaros, viešųjų ryšių ir klientų patirties vadovė Loreta Noreikaitė-Ziezienė.
Visos kampanijos metu taip pat vyks papildoma akcija – iki rugsėjo 14 dienos nuo kiekvieno „Drogas“ fizinėse ir e-parduotuvėse įsigyto „Garnier“ produkto 2 ct yra skiriami Lietuvos ežerų valymui. Šiais metais tikimąsi surinkti dvigubai daugiau lėšų nei praeitais metais, kad būtų suteiktas visas būtinas inventorius narams ir atliekų rinkimui.
Stengiasi atsakingai rodyti pavyzdį kitiems verslams
Prekės ženklas „Garnier“ nuolat siekia prisidėti prie socialiai atsakingų verslų, todėl neapsiriboja tik pavienėmis socialinėmis akcijomis. Rūpinimasis gamta yra vienas iš ilgalaikių įmonės prioritetų.
„Skiriame ypatingą dėmesį rūpinimuisi gamta, jau daugelį metų esame įsipareigoję siekti tvaresnio vystymo. Mūsų holistinis požiūris į tvarumą apima įvairius veiksmus – stengiamės prisidėti prie skirtingų socialinių kampanijų, integruojame įvairias veganiškas produktų formules ir vis daugiau pakuočių gaminame iš perdirbto plastiko. Pastebime, kad ir vartotojų lūkesčiai keičiasi – vis daugiau žmonių pasitiki tais prekių ženklais, kurie yra pasiryžę būti geresniais mūsų planetai. Vertiname savo klientų elgsenos pokyčius ir džiaugiamės, kad galime būti tais, kuriais pasitiki“, – pasakoja bendruomenės ir viešųjų ryšių vadovė Martyna Kučytė.
„Garnier“ įsipareigoja iki 2025 metų, kad visos jų produktų pakuotės bus ne tik pagamintos iš perdirbto plastiko, bet ir perdirbamos bei biologiškai suyrančios. Taip pat iki šio užsibrėžto laikotarpio „Garnier“ prekės ženklas turės 100 proc. CO2 neutralią gamyklą, kurioje bus naudojami atsinaujantys energijos šaltiniai. Šiuo metu anglies dioksido emisija pramonės įmonėse jau sumažinta 72 proc.