Pigiau, greičiau, ekologiškiau
„Kai aš atidariau parduotuvę „Unpackaged“, pakuočių problema dar nebuvo sulaukusi tiek dėmesio. Tačiau pastaraisiais metais susidomėjimas šia tema išaugo. Dabar internete galime rasti nesuskaičiuojamai daug blogų aplinkosaugos tema ir kitokių sumanymų. Labai įdomu stebėti, kiek bandoma nuveikti ir kiek padaroma“, - teigė K. Konvei portalui Resource.uk.
Savininkė susidomėjo tokia parduotuvės idėja dėl trijų priežasčių: „Pirmoji, nesupakuotas prekes yra pigiau parduoti ir pirkti. Antra, įpakavimas yra laiko ir resursų švaistymas – transportuojant sunaudojama daugiau vietos ir degalų dėl jų svorio. Ir galiausiai, įpakavimas yra teršianti aplinką šiukšlė“, - teigė K. Konvei, duodama interviu Inhabitat.com.
Sena idėja naujuose rūbuose
A. Lunzer įrengė tokią parduotuvę, kokios būdavo įprastos jos senelių laikais, tačiau šiandien yra laikomos netradiciniu ir nekasdienišku reiškiniu. Tik šiais metais atidarytos „Maß-Greißlerei” savininkė yra įsitikinusi, kad jos parduotuvė bus lankoma ir populiari. Vis daugiau žmonių pastebi, kiek daug nereikalingų įpakavimų naudojama ir išmetama.
Rūšiavimas ne išeitis
A. Lunzer pati su įpakavimų problema susidūrė dirbdama rinkodaros ir įpakavimų srityje: „Aš domėjausi biologiškai suyrančios plastmasės potencialu, kol man dingtelėjo mintis ir pasidarė aišku, kad aš turiu galvoti ne apie įpakavimo medžiagas, o apie tai, kaip galima to įpakavimo išvengti. Sistemą reikia matyti kitaip.“
Kad pakuočių rūšiavimas ir perdirbimas nėra geriausia išeitis taip pat mano Elmer Schwarzlmüller, Austrijos išteklių ir atliekų aplinkos konsultacijų skyriaus darbuotoja. „Austrija yra gana gerai vertinama pagal atliekų rūšiavimą. Ji taip pat turi didelį potencialą išmetamų šiukšlių sumažinimo srityje, tačiau aš visada skausmingai reaguoju į pranešimus, jog mes esame geriausiai šiukšles rūšiuojanti šalis. Tai tik reiškia, kad mes beprotiškai daug plastiko grąžiname į gamybą”, - teigė ji.
Jei rūšiavimas nėra pati geriausia išeitis, tai pakuočių gamybos ir išmetimo mažinimas visiškai jų nenaudojant yra puikus būdas saugoti aplinką nuo šiukšlių pertekliaus. Atrodo šiai įdėjai pritaria ir nemaža dalis vartotojų, kurie renkasi pirkti atsakingose gamtai ir aplinkosaugai parduotuvėse: „Unpackaged“ Londone, „Maß-Greißlerei“ Vienoje, „In-gredients“ Teksaso valstijoje, Ostino mieste.
Pagal užsienio spaudą parengė Viktorija Bendaravičiūtė