Per pastarąsias kelias savaites pasirodė keletas pranešimų apie savaime užsidegusius senus automobilius. Vienas automobilis užsidegė važiuojant judria sostinės gatve, laimei, buvo išvengta skaudžių pasekmių.
Sename automobilyje sumontuotos įrangos nusidėvėjimas, elektros įrangos gedimai gali tapti gaisro priežastimi, todėl specialistai pataria nelaukti, kol automobilis užsiliepsnos.
Su ENTPTA bendradarbiausiančios Gamintojų ir Importuotojų Asociacijos (GIA) vadovas Alfredas Skinulis atkreipia dėmesį, kad seną ir techniškai netvarkingą automobilį naudoti yra pavojinga.
„Seną automobilį galima priduoti automobilių ardytojams, už tai gaunant sutarto dydžio atlygį, o sudegusį automobilį sutvarkyti – jau kur kas daugiau rūpesčių“, - sako A. Skinulis.
ENTPTA kartu su GIA organizuoja projektą „Mes rūšiuojam automobilių atliekas“, kurio metu renkamos automobilių atliekos, o kartu ir skatinama automobilių ardytojus tinkamai tas atliekas rūšiuoti, nevertingų atliekų nedeginti, nemesti į buitinių atliekų konteinerius, o priduoti licencijuotiems atliekų tvarkytojams, kurie neapsiriboja tuo, kad parašo pažymą, o iš tikro išveža atliekas ir jas perdirba griežtai kontroliuojami.
Lietuvoje kasmet išardoma 50-60 tūkst. tonų senų automobilių, iš kurių apie 30 proc. (t.y. 15-20 tūkst. tonų) susidaro nevertingos plastiko, gumos, stiklo, salono apdailos ir kitokių automobilinių dalių atliekos. Senus automobilius supirkinėja ne tik legalūs, bet ir nelegalūs ardytojai, kurie vertingas dalis priduoda į antrinę rinką, metalą parduoda, o gumos, stiklo, plastiko atliekas šalina pamiškėse, buitinių atliekų konteineriuose ir pan.
Pagal teisės aktus, kurių įgyvendinimą prižiūri Aplinkos ministerijai pavaldžios institucijos bei policija, seno, nebevažiuojančio automobilio savininkas privalo pasirūpinti seno automobilio atliekų sutvarkymu. Jei to nepadarys, jis gali būti nubaustas už neeksploatuojamos, paliktos be priežiūros transporto priemonės laikymą bendro naudojimo vietose.