Lietuvoje ekologiškas popierius dar tik skinasi kelią į vartotojų širdis. Pirkėjai mieliau atveria pinigines įsigydami aplinkos netausojančią, tačiau pigesnę produkciją. Vis dėlto situacija galėtų pasikeisti daugiau dėmesio skiriant vartotojų informavimui – tokį sprendimą siūlo apklausą atlikusios Kauno kolegijos studentės, kovo 21 dieną pristačiusios pranešimą konferencijoje „Verslo aktualijos būsimųjų vadybininkų požiūriu“.
Kauno kolegijos Verslo vadybos fakulteto studentės Agnė Banionytė ir Irma Loginaitė organizavo apie 100 gyventojų apklausą, kurioje siekė išsiaiškinti ekologiško popieriaus žinomumą, jo naudojimo ar nenaudojimo priežastis. Tyrimo metu nustatyta, kad daugiau nei pusė respondentų apie ekologišką popierių nėra net girdėję. Jie negeba identifikuoti pagrindinio tokio produkto skirtumo – ekologiško popieriaus sudėtyje yra perdirbtos makulatūros. Specialistai pabrėžia: gaminant ekologišką popierių iš makulatūros pašalinami klijai, dažai, plastikas, metalas ar kitos sudedamosios dalys, jo gamybai nenaudojami chemikalai. Perdirbant popierių iš antrinių žaliavų taupoma, energija, vanduo, stabdomas nuodingų dujų išmetimas į orą. Popieriaus gamybai naudojamos makulatūros kiekis gali svyruoti nuo 30 iki 100 procentų, dėl balinimo technologijų nenaudojimo paprastai ekologiškas popierius yra pilkšvesnės spalvos. Popierius iš antrinių žaliavų naudojamas kanceliarijos ir higienos produktų gamybai.
Ekologiško popieriaus naudoti nelinkę ir apie jį žinantys respondentai – 68 procentai tokio popieriaus nenaudoja savo buityje ar darbo vietose. Vertinant pagal amžių, jį labiausiai ignoruoja 18 – 25 metų amžiaus jaunimas. Šioje amžiaus grupėje ekologišką popierių naudoja tik 3 procentai respondentų. Aplinką tausojantį popierių žymiai dažniau renkasi vyresni respondentai – ekoprodukciją naudoja nuo 20 iki 51 procento apklaustųjų, kurių amžius – nuo 26 metų. 78 procentai visų respondentų, naudojančių ekologišką popierių, pripažįsta kanceliarinę produkciją – biuro popierių ir pan. Tyrėjos pabrėžia, kad vyresnieji respondentai tokį popierių dažniausiai naudoja darbo aplinkoje, todėl ekologiško popieriaus įsigijimo sprendimus vykdo įmonės, o ne individualūs pirkėjai. 22 procentai vartotojų naudoja ekologišką vystyklinį popierių, o tų, kurie naudotų ekologišką tualetinį popierių, dalis nesudaro nė 1 procento.
Aiškinantis priežastis, kodėl vartotojai renkasi ekologišką popierių, 45 procentai naudojančių ekologišką popierių asmenų mano, kad jis – aukštos kokybės, 11 procentų išskiria aukštos kokybės ir prieinamos kainos santykį. Noras tausoti gamtą skatina pirkti 33 procentus apklaustų naudotojų. Įvertinant apklaustų ekologiško popieriaus naudotojų nuomonę apie išbandytą produkciją, kiek daugiau nei trečdalis neturi nusiskundimų, 22 procentai ekologišką popierių vertina puikiai.
Nagrinėjant priežastis, kodėl pirkėjai nesirenka ekologiško popieriaus, 53 procentai nenaudojančių produkcijos teigia, kad nežino, kur galima jo įsigyti. 21 procentą nenaudojančių respondentų atbaido kaina – respondentai mano, kad jis per brangus, 10 procentų nepatinka spalva. 16 procentų apklaustųjų mano, kad jiems apskritai neaktualu, kokį popierių pirkti.
Apžvelgdamos apklausos rezultatus studentės akcentuoja, kad 81 procentas visų apklaustųjų pastebi informacijos apie ekologišką popierių stoką. 19 procentų norėtų daugiau išgirsti apie jo skirtumus, lyginant su įprastiniu, 19 procentų juo domisi, nes visada nori išbandyti kažką naujo, o 45 procentams būtina išsami informacija, kaip ekologiškas popierius prisideda prie gamtos išsaugojimo.