Vairuotojas Kęstutis GRYNAS.lt pasakojo šia gatve pravažiuojantis kasdien ir visą vasarą stebėjęs situaciją ant šlaito, kuri jį vis labiau neramina. „Žemės nušliaužę ten buvo visą vasarą - nukastos ir nesutvirtintos, todėl tik laiko klausimas, kada galėjo įvykti rimtesnė avarija. Kai žemių kalnas užvirto ant naujo kelio ir jo aptvarų, imta tvirtinti, tačiau man, kaip vilniečiui, važiuojančiam kasdien pro tą vietą yra neramu - o jei vėl nušliauš ir užvers važiuojamąją dalį? Kai objektas griūna dar nebaigtas statyti - pasitikėjimo tai neprideda“, - pareiškė vyras.
Tokių vairuotojų, kaip Kęstutis, šia gatve kasdien pravažiuoja tūkstančiai, todėl GRYNAS.lt domėjosi, kaip šią situaciją vertina geologai ir projekto vykdytojai.
Paaiškino, kodėl įvyko nenumatytų grunto slinkimų
„Ir atsiųstose nuotraukose, ir prieš valandą (trečiadienį, apie pirmą valandą – red. past.) gyvai matėme, kad vyksta šlaito tvirtinimo/sutvarkymo darbai. Šis šlaitas (kaip nauja atodanga) virš naujai įrengto užvažiavimo į estakadą susiformavo prieš gerus metus neteisingai vykdant statybos darbus šlaite. Buvo sukelta nuošliauža ir viršutinėje šlaito dalyje. Nieko daugiau negalime paaiškinti apie dabar pritaikomas priemones šlaite, nes esame nesupažindinti su vykdomu projektu ir apie papildomus inžinerinius geologinius tyrimus nesame informuoti“, - taip situaciją komentavo Lietuvos geologijos tarnybos Inžinerinių geologinių tyrimų poskyrio vedėjas Vidas Mikulėnas.
Kol vyksta tvarkymo darbai, eismas arčiausiai esančioje kelio pusėje nevyksta, o ar bus saugu šiuo keliu važiuoti automobiliams darbams pasibaigus, turėtų atsakyti ne geologai, o projekto vykdytojai.
Paklaustas, ar geologai šioje situacijoje konsultuoja projekto vykdytojus, pašnekovas pripažino, kad su projektu jie buvo supažindinti pavėluotai. „Mums priklauso turėti gelmių tyrimų ataskaitas, tam tikru atveju jos yra vertinamos, šita medžiaga atsiduria geologinės informacijos fonde. Jeigu nuoširdžiai prisimenant, prieš keletą metų buvo atlikti inžineriniai geologiniai tyrimai šlaite, bet jie buvo įprasti, kai tuo tarpu ten reikalinga atlikti tyrimus pagal trečią geotechninę kategoriją, kuri yra sudėtingiausia – ten daugiau taikoma ir metodų, ir didesnės tyrimo apimtys. O šiuo atveju buvo pateikta tik paprasta inžinerinė ataskaita“, - aiškino geologas.
Jo teigimu, vykdant projektą tikėtina, kad keitėsi jo įgyvendinimo sprendiniai – iš pradžių šlaite numatyta supilti sankasą, sustiprinant šlaito stabilumą, vėliau papėdę nutarta pakasti, kas sumažino šlaito stabilumą. Tai galėjo būti viena iš priežasčių, kodėl įvyko nenumatytas grunto slinkimas.
„Negaliu užtikrintai pasakyti (ar viskas bus gerai, pabaigus darbus – red. past.), nes neturiu pakankamai informacijos apie šitą projektą. Galiu įvertinti tik vizualiai“, - sakė Lietuvos geologijos tarnybos specialistas.
Šlaitą sujaukė rangovas
„Šiuo metu rangovas atlieka numatytus šlaito tvarkymo darbus, nuošliaužos nebuvo. Geležinio Vilko gatvės eismo saugumui šie darbai nekelia grėsmės, o eismas naujai pastatyta estakada dar nevyksta“, - rašoma savivaldybės parengtame atsakyme.
Paprašius patikslinti, ar grunto slinkimas vyksta pagal planą ar tai nutiko nenumatytai ir ar gali projekto rangovai garantuoti, kad šlaito sutvirtinimas nebeleis gruntui toliau slinkti, savivaldybė pateikia dar abstraktesnį atsakymą: „Dabar šlaite vykdomų darbų pradiniame techniniame projekte nebuvo. Šlaitą sujaukė rangovas, kai įrenginėjo estakadą. Dar 2013 m. pradžioje rangovas savo lėšomis parengė šlaito tvarkymo darbo projektą. Šlaito tvarkymo darbus rangovas taip pat atlieka savo lėšomis. Galima sakyti, kad šie darbai jau buvo numatyti, kai tik tapo aišku, kad juos reikės atlikti“, - teigė Vilniaus miesto savivaldybės Viešųjų ryšių skyriaus vedėjo pavaduotoja Sandra Trinkūnaitė-Rimkienė.
Susirūpinusi vietos gyventoja: jeigu miestas neįsikiš, bus didelė katastrofa
Vilnietė Silvija, pati gyvenanti Čiurliono gatvėje, tačiau turinti giminaitį Sierakausko gatvėje, GRYNAS.lt pasakojo, kad situacija su šlaitu Geležinio Vilko gatvėje iš tiesų yra pavojinga ir ji sprendžiama ne iš to galo.
Nors savivaldybė oficialiai teigia, kad šlaitas yra tvirtinamas, o arčiausiai esančioje kelio dalyje eismas nevykdomas, susirūpinusi vilnietė institucijos veiksmus lygina su komiška situacija: „Jeigu žmogus atsuka kraną ir bėga vanduo ant grindų, užsukamas ne kranas, o šluostomas vanduo apačioje. Čia yra analogiška situacija. Juk šlaitas irsta iš viršaus. Jeigu apačioje sutvirtins, vis tiek ant jo toliau viskas bėgs“.
O situacija šlaito viršuje, t. y. Sierakausko gatvėje, iš tiesų nepavydėtina. Kaip pasakojo Silvija, ten dar lenkų laikais buvo įrengta tik viena sistema tiek lietaus vandeniui nutekėti, tiek kanalizacijos vandenims, todėl likęs senas įvadas kelia labai daug bėdų.
Ji baiminasi, kad situaciją dar labiau paaštrinti gali rudens liūtys ir žiemos sniegas ir sako, kad būtinas savivaldybės sprendimas, ką daryti su lietaus vandeniu – arba reikia keisti pasenusias sistemas šlaito viršuje arba leisti lietaus vandeniui nutekėti į dabartinę kanalizaciją. Jeigu miestas neįsikiš ir nespręs šios problemos, gali grėsti katastrofa.
GRYNAS.lt primena, kad estakadą per Geležinio Vilko gatvę suplanuota statyti prieš trejus metus, ji turėjo būti pabaigta iki šių metų birželio 28-osios, tačiau pabaigtuvės atidėtos dar pusmečiui. Kaip aiškino konkursą laimėjusios Latvijos bendrovės „Latvijas tilti“ atstovai, darbai užsitęsė dėl Vilniaus miesto savivaldybės skelbto papildomo konkurso nenumatytiems darbams atlikti. Skaičiuojama, kad bendra estakados statybos kaina sieks 35,937 mln. litų.