Nuo rugsėjo – naujas standartas
„Šiuo metu niekas nežino, kas bus atsakingas už vandenilio kuro užpylimo stotelių tinklą, todėl turime pirmiausia sukurti infrastruktūrą – galbūt tai darys tam tikros institucijos, kurios pačios pirmos imsis į tai investuoti ir gaus subsidijas. Ilgalaikėje perspektyvoje turės būti sukurtas tam tikras verslo modelis“, - diskusijos metu ketvirtadienį sakė R. Ottenas.
Turime daug dirbti, kad galėtume suderinti gamybos kaštus ir poveikį aplinkai. Kol kas su dabartinėmis technologijomis vandeniliu varomas automobilis pasižymi prastesnėmis ekologinėmis savybėmis nei dyzelininis automobilis, taigi laukia dar tolimas kelias“, - aiškino „Audi“ atstovas.
Savo ruožtu Europos Komisija (EK) praneša, kad nuo 2014-ųjų rugsėjo automobilių rinkoje įsigalios naujas „Euro6” emisijų standartas, kurį privalės atitikti visi nauji į rinką išleidžiami automobiliai.
„Vandenilio kuras nėra skirtas tik transportui, jis gali būti pritaikomos ir energetikos sektoriuje. Ilgalaikės perspektyvos tikslas - turėti žaliąją energiją, kuriai būtų galima panaudoti atsinaujinančius kuro šaltinius – pavyzdžiui, atliekas“, - kalbėjo R. Ottenas.
Ieško kelio vandenilio ekonomikai
„Kalbant apie vandeniliu varomus automobilius, galima pritaikyti vištos ir kiaušinio teoriją. Reikia automobilių, kurie būtų varomi tokiu kuru, reikia žmonių, kurie juos pirktų ir reikia kuro papildymo stotelių, kurios reikiamus degalus tiektų. Jeigu kurio nors vieno iš elementų trūksta, sistema neveikia“, - sakė EK narys, atstovaujantis Oro ir Pramonės emisijų komitetui, Janas Cortvriendas.
Kas šiuo metu yra daroma? Tarpvalstybiniu lygmeniu yra pristatyta EK direktyva, kad šalys ES narės turėtų sudaryti bent minimalias sąlygas vandenilio degalų infrastruktūrai sukurti, kad atsirastų tokio tipo vandenilio degalinės.re:le