Dabartinė civilizacijos priklausomybė nuo naftos – milžiniška. Kad ši priklausomybė mažėtų, reiktų mažinti vartojimą, tačiau mažai kas nori atsisakyti ar radikaliai pakeisti savo gyvenimo būdą. Kita išeitis – mažinti šią priklausomybę ir ieškoti atsinaujinančių alternatyvų. Vienas dažniausiai buityje naudojamų naftos produktų – plastikas. Mokslininkai jau kurį laiką stengiasi jam sukurti pakaitalą iš natūralių medžiagų.
2009 m. kompanija „Coca-Cola“ pasirašė susitarimą su „Virent“, „Gevo“ ir „Avantium“ kompanijomis, kurios buvo atlikusios didelę pažangą bioplastiko kūrime. Pastarosios kompanijos buvo pasižadėjusios, kad iki 2015 m. sukurs technologiją leisiančią gaminti visus plastikinius butelius iš augalinės kilmės plastiko, o ne naftos. Atrodo, kad po truputį kompanijos artėja prie tikslo, nes šiemet „Coca-Cola“ jau paleido į apyvartą plastikinius butelius, kurių beveik ketvirtadalis sudaryti iš bioplastiko.
Bioplastiko kūrėjai jau daug metų siekia pagaminti plastiką iš įvairių augalų cukraus, nors laboratorijose tas jau daroma, tačiau masinė gamyba buksuoja dėl kelių apribojimų. Pirmiausia naujoji medžiaga privalo būti 100 proc. perdirbama, nes kitaip ji atsidurtų sąvartynuose. Antra – ji turi turėti tokias pačias arba beveik identiškas savybes kaip ir jos „pusbrolis“ iš naftos, ir trečia – bioplastiko kaina neturi būti daug didesnė nei plastiko iš naftos, nes jis nebus pradėtas masiškai naudoti dėl ekonominių sumetimų.
„Mūsų patentuota technologija remiasi naujausiais cheminiais atradimais, kurie augalinį cukrų paverčia identiškomis medžiagomis iš naftos. Svarbiausia jų – paraksilenas. Būtent ši medžiaga sudaro didžiausią įprastų plastikinių butelių dalį“, - teigiama kompanijos išplatintame spaudos pranešime.
„Coca-Cola“ patentuotas „PlantBottle“ bioplastiko butelis yra vienintelis šiuo metu rinkoje, kuris gaminamas masiniu būdu. Tokie buteliai jau pardavinėjami apie 20 - yje pasaulio šalių. Daugiausiai jų pagaminama ir parduodama JAV, o Europoje – Didžiojoje Britanijoje. Dėl gamybos ir gėrimų ypatumų, skirtingų produktų buteliuose yra skirtingas bioplastiko kiekis, pvz. garsiausio kompanijos gėrimo „Coca-Cola“ butelyje yra apie 22,5 proc. bioplastiko, o sulčių gėrimų „Odwalla“ linijos pakuotė gaminama iš 100 proc. bioplastiko. Tokių pačių butelių, kaip sultims pritaikyti kitiems gėrimams kol kas dar neįmanoma, nes jie netinkami angliarūgšte prisotintiems gėrimams laikyti. Nealkoholinių gėrimų milžinė tikisi, kad iki 2015 m. jai su partnerėmis pavyks sukurti įvairialypį bioplastiką, o 2020 m. juo prekiauti jau visame pasaulyje.
Naujuoju „Coca-Cola“ gaminiu jau susidomėjo ir kitos didžiulės tarptautinės korporacijos: „Heinz“, „Ford Motor Company“, „Procter & Gamble“ ir „NIKE, Inc.“, kurios savo gamyboje naudoja didžiulius plastiko kiekius. Kai kurios jų jau pradėjo jį naudoti ir savo gamyboje bei prisidėjo prie mokslinių tyrimų plėtojimo. Žinoma, „PlantBottle“ ar jos ateities versijos bus patentuotos ir prieinamos tik už tam tikrą kainą, bet ar tai vis tiek reiškia, kad pasaulis yra bent žingsneliu arčiau link plastiko iš naftos atsisakymo?