Lyginant su praėjusių metų tyrimo rezultatais, tai darytų net 1,5 karto daugiau žmonių. Vienodai jautriai apie kenksmingą veiklą gamtai reaguotų ir vyrai, ir moterys.
Arijus Katauskas
Didėja ir ta dalis vartotojų, kurie yra pasiruošę net tapti neigiamu vienos ar kitos įmonės įvazdžio advokatu – ne tik nustoti pirkti, tačiau net ir rekomenduoti artimiesiems nepirkti kompanijų, kurios kenkia aplinkai, produktų.

Taip pat palyginti dažnas (17 proc.) žmogus, sužinojęs apie įmonės kenksmingą gamtai veiklą, pats savo pažįstamiems rekomenduotų nustoti pirkti įmonės prekes ar paslaugas. Praėjusiais metais tokių žmonių buvo trimis procentiniais punktais mažiau. Pažįstamiems nebepirkti įmonės prekių ar paslaugų patartų daugiausiai tie asmenys, kurie gauna aukščiausias pajamas (24 proc.)

GRYNAS.lt domisi jūsų nuomone:


Patys nepirks ir kitiems papasakos

Šių metų pasitikėjimo verslu tyrimo rezultatai – pozityviausi per ketverius metus. Tik penktadalis Lietuvos gyventojų ir toliau pirktų įmonės prekes ar paslaugas, sužinoję apie kenksmingą aplinkai jos veiklą (19 proc.). Pernai net trečdalis gyventojų (30 proc.) teigė, kad ir toliau pirktų įmonės prekes ar paslaugas jei sužinotų apie kenksmingą įmonės veiklą.

Tyrimą inicijavusios ryšių su visuomene agentūros „Nova media“ vyresnysis partneris Arijus Katauskas teigia, jog vartotojai vis aiškiau ir masiškiau demonstruoja savo nepakantumą verslams, kurie kenkia aplinkai.
Tyrimo duomenys: pastaraisiais metais išaugo procentas žmonių, netoleruojančių gamtai kenksmingų verslininkų veiksmų (žalias stulpelis)

„Tokia tendencija šiais metais pasireiškė ypač stipriai. Vartotojai signalizuoja, kad baus bet kurią kompaniją, kurios veikla gamtai sukelia neigiamas pasekmes, nustodami pirkdami jų produktus,- kalbėjo ryšių su visuomene agentūros atstovas. - Tačiau dar didesnį dėmesį reiktų atkreipti į tai, kad kartu su pasyviu nepakantumu, kai vartotojas tiesiog sakosi, kad nustos pirkti, didėja ir ta dalis vartotojų, kurie yra pasiruošę net tapti neigiamu vienos ar kitos įmonės įvazdžio advokatu – ne tik nustoti pirkti, tačiau net ir rekomenduoti artimiesiems nepirkti kompanijų, kurios kenkia aplinkai, produktų. Tokiu būdu kompanijų reputacijai „smūgis“ yra dar didesnis.“

A. Katausko teigimu, verslo įmonės, kurios potencialiai gali susidurti situacijomis, kai dėl savo veiklos gali pakenkti aplinkai, turi būti itin akylios, dėti maksimalias pastangas ne tik savo veiklos saugumui, tačiau ir pasiruošti galimoms krizėms.

Apie tyrimą:

Pasitikėjimo verslo sektoriais ir vartotojų elgesio nuomonės tyrimą viešųjų ryšių agentūros „Nova media“ užsakymu atliko tyrimų tyrimų bendrovė „RAIT“. Tyrimo metu „Omnibus“ metodu buvo apklausti 1005 Lietuvos gyventojai.