„Kurti kėdę-lagaminą įkvėpė sena močiutės kėdė. Nusprendžiau ją prikelti naujam gyvenimui. Tikiu, kad šis darbas padės susimąstyti apie gamtos saugojimą, atliekų rūšiavimą“, – pasakoja autorė.
Trečiąją vietą iškovojo žaislinis kartono arkliukas, kurį jo autorė Danguolė Kančaitė kūrė savo mažajai pusseserei.
„Žaislai, ypač pagaminti iš natūralių medžiagų, yra brangūs, o vaikai išauga, tad gan greitai tenka tuos žaislus išmesti ar parduoti. Todėl svarsčiau, ką galima būtų padaryti iš paprastų medžiagų. Taip iš senų kartono dėžių gimė arkliukas. Jam skyriau kokią savaitę po porą valandų per dieną. Karpyti arkliuko dalis padėjo tėtis“, – pasakoja D. Kančaitė.
Kėdės ir arkliukas keliaus pasirodyti Briuseliui
Iš viso konkursui buvo pateikti daugiau nei 40 įvairių darbų, tarp kurių geriausi – baldai, žaislai, papuošalai, interjero detalės ir kiti netikėti sprendimai iš antrinių žaliavų. Tarp šių kūrinių pateko ir dekoratyviniai padėkliukai iš lydytų vyno butelių, šviestuvai iš popieriaus, kartono bei plastiko, papuošalai iš dviračio grandinių, Lietuvos kultūrinio paveldo „Sodų“ atmaina, sukurta iš plastikinių šiaudelių ir kt.
Žaliojo dizaino konkurse jėgas išmėginti buvo kviečiami kūrybiški žmonės, kuriems nesvetimas rūpestis aplinka. Visi konkurso dalyviai kūrė iš atliekų ar nereikalingų daiktų, medžiagų.
„LA.GĖ.DĖ“, „Yourtube“ ir kartono arkliukas birželį bus eksponuojami Briuselyje „Žaliosios savaitės“ metu kartu su geriausias italų, prancūzų ir bulgarų kūriniais. Konkurso Lietuvoje nugalėtojai taip pat pasidalins bendrovės „Tetra Pak“ įsteigtus 1000 eurų vertės prizus.
Į kokius originalius kūrinius pavirto atliekos ir seni, nereikalingi daiktai visi norintys dar šį savaitgalį gali išvysti parodoje Kauno kolegijos Justino Vienožinskio menų fakultete.
Konkurso nugalėtojus išrinko dainininkė Jurga Šeduikytė, „LT Identity“ komanda (dizainerės Jolanta Rimkutė ir Ieva Ševiakovaitė), darnaus vystymo ekspertė Indrė Kleinaitė, GRYNAS.lt redaktorė Inga Labutytė, Renita Paleckienė iš Europos Komisijos atstovybės Lietuvoje ir bendrovės „Tetra Pak“ rinkodaros vadovė Baltijos šalyse Honorata Šemetienė.
Šis dizaino konkursas yra Europos Komisijos inicijuotos aplinkosauginės kampanijos „Būkime sąmoningesni“ dalis. Po žaismingu kampanijos fasadu slypi rimta informacija: atliekose dažnai yra vertingų medžiagų, kurias galima grąžinti į ekonomiką.