Dviračiu važiuojama ir netoli poliarinio rato
Vaizdo klipų konkurso organizatorius Linas Vainius, važinėjantis dviračiu ištisus metus, teigia, kad dviračiai bei dviračių trasos yra pritaikytos važinėti net sudėtingomis oro sąlygomis, reikia pasirūpinti tik tinkama apranga ir techniškai tvarkingu dviračiu bei šviesomis.
„Važinėti dviračiu sveika, smagu ir patogu. Trumpesnis kelionės laikas, pagerėjusi fizinė būklė, nuotaika ir sveikata – tai ką iš ties vertinu“ – sako jis. Diskomforto dėl blogo oro L. Vainius nepatiria.
Lietuvos dviratininkų bendrijos teigimu, didžiausią įtaką dviračių populiarumui ES miestuose turi miesto reljefas (visi miestai, kur dviračiai labai populiarūs, yra lygumose), studentų skaičius (Groningen, Delf ir Münster - tai dviratininkų miestai, kuriuose studijuoja daug studentų), miesto dydis (dviračiai populiariausi vidutinio dydžio miestuose, kur blogiau negu mažesniuose miestuose išvystyta automobilių transporto infrastruktūra, ir blogiau nei didesniuose miestuose – visuomeninis transportas).
Tuo tarpu klimato sąlygos turi mažiau įtakos dviračių transporto populiarumui. Lietuvos dviratininkų bendrija kaip pavyzdį pateikia Suomijos miestą Oulu, esantį ties poliariniu ratu, kuriame net žiemą apie 20% visų kelionių įveikiama dviračiais.
Išlieka priklausomybė nuo orų
Lietuvoje domėjimasis dviračiais auga. Tai pastebime visi – gatvėse gausėja dviratininkų, naujai tiesiami dviračių takai, daugėja renginių dviračių mėgėjams. Vis daugiau savivaldybių rengia specialiuosius dviračių takų planus, tiesia naujas trasas Kaune, Klaipėdoje, Alytuje, Vilniuje, Šiauliuose ir kt.
Vis tik, išlieka aiški naudojimosi dviračiais priklausomybė nuo oro sąlygų. Dviratininkų gerokai sumažėja prasidėjus rudens lietums (net oranžiniai dviračiai nukritus paskutiniams medžių lapams išmynė žiemoti), o iškritus sniegui važinėja tik didžiausi entuziastai. Tačiau tokių entuziastų greitos auga. Nauji techniniai sprendimai, dalies įmonių teigiamas požiūris, nenoras atsisakyti per vasarą išsiugdyto įpročio visur vykti dviračiu bei siekis įveikti save ir nenusileisti gamtai – tik keli faktoriai, skatinantys nepaleisti dviračio vairo ištisus metus.
Vaizdo klipų konkurso organizatoriai mano, kad dalinimasis teigiamomis emocijomis ir patirtimis turėtų paskatinti žmones naudotis dviračiais visais metų laikais, o vaizdo klipas – puiki priemonė tam perteikti. Konkurso dalyviai komisijai turi pateikti trumpą filmuką apie dviračio naudojimą susisiekimui iki 2014 kovo 27 d.