Pirmadienį, „Vilnius – Nordkapp – Vilnius“ maršrutu pajudėjo septynetas vienodų benzininių “Honda Civiс 1,8 Elegance AT”. Jais į savaitės trukmės žygį burtų keliu suskirstyti ekipažais po du išsirengė dešimt vyrų ir keturios moterys – kol kas visi iki vieno nusiteikę laimėti ekonomiškiausio ekspedicijos ekipažo vardą. Ar jiems pavyks „mesti pirštinę“ neseniai Nordkappe pabuvojusiems latviams ir estams, kurie į ekspediciją vyko iš savo šalių sostinių tais pačiais automobiliais?
Estijos atstovai į ekspediciją vyko pirmieji – jiems keliauti teko visiškai naujais automobiliais, kaip anksčiau buvo priimta sakyti liaudyje, „be variklio obkatkės“. Estų ekipažas laimėtojas maršrutu „Talinas – Nordkapp – Talinas“ iš viso nuvažiavo 3580 km ir sunaudojo 182,2 l benzino. Šio ekipažo vidutinis kelionės greitis buvo 54 km/h, o vidutinės degalų sąnaudos – 5,1 l/100 km.
Latviai estų rezultatą jau gerokai pagerino. Jų laimėtojas, iš viso maršrutu „Ryga – Nordkapp – Ryga“ nuvažiavęs 261 km ilgesnį - 3841 km - atstumą, sunaudojo tik 181,8 l benzino. Jų vidutinis kelionės greitis buvo 50 km/h, o vidutinės degalų sąnaudos – tik 4,73 l/100 km.
Prisiminkime: oficialiais automobilio gamintojo duomenimis „Honda Civic“ su 1,8 l darbinio tūrio varikliu ir automatine pavarų dėže 100 km nuvažiuoti vidutiniškai sunaudoja 6,4 l benzino, mieste – 8,7 l, o užmiestyje – 5,0 l. Taigi, ir estams, o ypač latviams pavyko pademonstruoti savo sugebėjimus vairuoti ekonomiškiau, nei teigia pats gamintojas.
Kaip svarbu tokioje kelionėje gerai susiplanuoti kelionės maršrutą, nusako faktas, jog ir estų, ir latvių prasčiausiai pasirodę ekipažai ne tik sudegino daugiau degalų – atitinkamai 5,72 ir 5,53 l/100 km, bet ir jų nuvažiuotas kelionės atstumas buvo ženkliai ilgesnis. Estų outsaideriai nuvažiavo net 203 km, o latvių – 64 km daugiau.
Kol kas apie lietuvių ambicijų pagrįstumą galima tik spėlioti. Peržvelgus dalyvių prisistatymus, matyti, kad dauguma yra kelionių mėgėjai. Tačiau taip pat akivaizdu ir tai, kad daugelis jų su ekonominiu vairavimu visiškai nepažįstami.
Štai Marius Pareščius įpratęs vairuoti „rajus“ automobilius: sunkvežimį ir „off-road“ visureigį. Jo komandos draugas Martynas Rūkas mėgsta greitį ir azartą. Nerijus Kiseliovas – slalomo gerbėjas. O štai Rytis Markevičius rengiasi savo ekonominiu vairavimu net draugus gerokai palinksminti – matyt, niekas iš jo šitokio akibrokšto nesitikėjo... Darius Noreika dėl savo nesugebėjimo ekonomiškai vairuoti juokais kaltina… batus.
Tarp ekspedicijos dalyvių yra ir jau keliolika metų autosportininko duonos skonį pažįstantis Andrius Firantas - Baltijos šalių ir ilgų nuotolių žiedinių lenktynių, „Fast Lap“, „Mini žiedo“, „Sprinto“ ir daugelio kitų lenktynių dalyvis bei prizininkas.
Bene daugiausiai šansų nuskinti ekspedicijos laurus tarp visų ekspedicijos ekipažų turi paskutinis, septintasis – Artūro Žuko ir Lino Butkaus – ekipažas. Ir nors jie savo komandą pavadino „8000 RPM”, kažin, ar jų automobilis tokias aukštas apsukas šioje kelionėje patirs... Artūras jau keletą metų domisi ekonominiu vairavimu ir naudoja jo principus praktikoje, o taip pat kasmet nepraleidžia progos savo sugebėjimus pademonstruoti ir ekovairavimo varžybose. 2010 metais Lietuvoje vykusiame ekoralyje jis buvo penktas tarp 19 ekipažų, o pernai, 2011-aisiais metais, tapo ekoralio nugalėtoju ir buvo tituluotas “2011 metų ekovairuotoju“. Artūro Žuko komandos draugas Linas Butkus taip pat ekovairavimą yra išbandęs praktikoje. Anot jo, ekonomiškas vairavimas, kaip ir greitas važiavimas automobiliu, turi didelę galią adrenalino gamybai, ir jam vis labiau toks važiavimo būdas patinka.
O gal fortūna nusišypsos vieninteliam 100% moteriškam duetui – Gentrūnai Gabartienei ir Neringai Joneikytei, kuris, kaip skelbia jų komandos pavadinimas „High Heeled Honda“, ketina vairuoti avėdamos aukštakulniais? Na, bent jau jų lagaminuose aukštakulniai, matyt, tikrai užims deramą vietą...
Kaip kuriam ekipažui pavyks sustrateguoti savo veiksmus ir kaip jie paruošė „namų darbus“, t.y. ką savarankiškai sužinojo apie ekonominį vairavimą per paskutiniąją savaitę iki ekspedicijos, jau labai greitai pamatysime: tarpiniai rezultatai kasryt bus atnaujinami interneto puslapyje ekspedicija.lt. Ten taip pat bus galima „gyvai“ stebėti kiekvieno ekspedicijos ekipažų buvimo vietą interaktyviame žemėlapyje.