„Ką, namuose neturite šiukšliadėžės!?“ - toks „Ekotaško“, esančio sostinės Žirmūnų gatvėje, darbuotojos komentaras pribloškė seną virdulį priduoti atnešusią Aistę. Mergina tikino, jog stengiasi teisingai tvarkyti atliekas, o ant virdulio juk aiškiai parašyta, kad jo mesti į šiukšliadėžę – negalima.

„Bet kai taip pasakė pati darbuotoja, net suabejojau“, - prisipažįsta Žirmūnų rajono gyventoja. Kai retas Lietuvos gyventojas varginasi nutempti elektronines atliekas iki pridavimo punkto, tokia replika gali visam gyvenimui išmušti iniciatyvą tai daryti.

Eilėje tarp maišuotų „bomžų“

„Nešiau priduoti virdulį, dar pabaigiau gerti mineralinio vandens butelį, - prisimena Aistė. - Iš pradžių pardavėja piktinosi, kaip reikės pasverti – kaip supratau, tą vieną butelį. Tada pasakiau, kad jį tiesiog šiaip atiduodu, nereikia man jokių centų. Tada apžiūrėjo virdulį, pasakė, kad jai juokinga, ką – neturiu šiukšlių dėžės, kad nešu vos VIENĄ virdulį. Tai kiek gi jų turiu atnešti? Norėjau tvarkingai atiduoti prietaisą – juk ir jo instrukcijoje parašyta, kad negalima mesti į šiukšliadėžę.“

Nepaisant nemalonaus incidento, virdulys iš Aistės buvo paimtas. Mergina svarstė, jog darbuotoja tiesiog buvo pripratusi, kad asocialūs žmonės neša maišus skardinių, plastmasinių ir stiklinių butelių, galbūt ir elektronikos - tik tam, kad gautų kažkiek pinigų.

„Būna pas mus tų „bomžų“, galbūt todėl darbuotoja nustebo. Ir ankščiau stovėdavau eilėje šalia žmonių su didžiausiais maišais, na, bet niekas nieko nesakydavo“, - pirmadienio incidentą „Ekotaške“ prisiminė Aistė.

Mergina, parašiusi į bendrovę, jau sulaukė atsiprašymo.

Punktuose - nuo 100 iki 150 žmonių per dieną

„Labiausiai nustebino, kad pati darbuotoja taip replikuoja. Juk „Ekotaško“ pagrindinis tikslas – viską teisingai išrūšiuoti ir atiduoti perdirbti. Kai sulaukiau tos replikos – netekau amo, tik pasakiau, kad lyg taip ir turėtų būti daroma (elektroninės atliekos atnešamos į supirkimo punktus, - red. past.). Specialiai visur skelbiama - „tik nemeskit į šiukšlių dėžę“. O ji labai nustebo“, - toliau pasakojo mergina.

Vis dėlto aktyvi rūšiuotoja teigia ir toliau nešianti antrines žaliavas į „Ekotašką“ - punktas įrengtas arti namų, be to, ji neketina pavojingų ar rūšiuotinų atliekų išmesti, kaip buvo patarta.

„Oho, pirmą kartą girdžiu tokį atvejį! - stebėjosi bendrovės „Ekstara“ (valdančios „Ekotaškus“) direktorius Rimantas Gaudutis. - Tokių pasisakymų mes netoleruojam ir netoleruosim. Jei žmones netinkamai aptarnauja, yra kokių pastebėjimų ar klausimų – visada reaguojame ir atsakome, ant punktų kaba administracijos telefonai. Juk mes gyvename iš to, ką žmonės suneša ir dirbame tam, kad aplinka būtų švaresnė. Pripažįstu – darbuotojai gali neatlaikyti emociškai – per dieną viename priėmimo punkte apsilanko nuo 100 iki 150 žmonių. Vos ne pusė iš jų turi savo norų ir pageidavimų, dar kitiems – ir šiaip viskas blogai gyvenime. Suprantu, kad būna žmogiškasis faktorius, bet išsikeikti gali namuose grįžęs – o ne darbo vietoje. Mūsų misija – kad ta paslauga būtų kuo patogesnė žmonėms. Jūsų minėtas atvejis jau kertasi su mūsų siekiais.“

Asocialų vis mažėja

Aistė spėliojo, jog darbuotoja buvo pripratusi skaičiuoti didelius kiekius žaliavų ir elektroninių atliekų, kurių prisirenka ir maišais tempia asocialūs asmenys. R. Gaudutis teigia, kas tokių personų eilėse prie „Ekotaškų“ jau mažėja.

„Iš pradžių, kai atsidarėme 2007 – 2008 metais didžioji dauguma klientų iš tiesų buvo asocialūs asmenys. Dabar ta kategorija mažėja. Tik vienas dalykas, su kuo dar vis kovojame – kad tie asocialūs asmenys nesimaišytų žmonėms ant tako – kad jie atneštų, priduotų tas žaliavas ir eitų savo reikalais. Tokių žmonių kas ketvirtį vis mažėja. Atsiranda daugiau normalių žmonių, normalių šeimų, kurioms tiesiog svarbu, kad ta surūšiuota žaliava patektų ten, kur reikia“, - kalbėjo „Ekstara“ vadovas.