GRYNAS.lt eksperimento metu buvo į kelis skirtingus taromatus buvo bandoma priduoti stiklinius buteliai. Reportaže matyti, kaip taromatas nepriima užstatinių pakuočių.
„Tiesiog niekaip nepavyko priduoti butelio į taromatą, nuolatos rašė: ištuštinkite tarą, nors ji buvo visiškai tuščia. Kaip taip gali būti? Juk yra sumokėtas užstatas, o taromatas nepriėmė pakuotės. Dėl to turėjau po visą miestą važinėti. Taip neturi būti. Jei taip, tai nustosiu naudoti gėrimus, kurie yra tokioje pakuotėje“, - piktinosi skaitytojas.
Vis dėlto po kelių bandymų kai kurie buteliai buvo priimti, o likusią dalį į taromatus sukišti nepavyko.
VšĮ „Užstato sistemos administratorius“ vadovas Gintaras Varnas GRYNAS.lt teigė, kad pasitaiko tokių sistemos klaidų.
„Gali pasitaikyti išimtinių atvejų kaip šis, kai taromatas nepriima pakuotės dėl sistemos klaidos. Tai gali nutikti dėl blogai įvesto pakuotės brūkšninio kodo, svorio ir pan. Net ir tokiose šalyse kaip Norvegija, kuriose sistema gyvuoja dešimtmečius, vis dar pasitaiko tokių situacijų – prekyboje atsiranda naujų pakuočių, pasikeičia pakuočių tipai ir pan.“, - komentavo G. Varnas.
Anot jo, tokiais atvejais reikėtų kreiptis į prekybos centro administraciją: „Raginame gyventojus būti pilietiškus, nemesti nepriimtos sistemoje dalyvaujančios pakuotės į šiukšliadėžę, o kreiptis į parduotuvės administraciją. Būtent parduotuvės darbuotojai turi susisiekti su taromatus prižiūrinčia įmone, ir visi nesklandumai yra kuo greičiau pašalinami.“