Septynių futbolo stadionų dydžio prekybos centre auga apie 30 tūkst. augalų, tarp jų ir apie 400 medžių. Gyvi augalai ne tik puošia aplinką, bet ir veikia, kaip oro „grynintuvai“, tačiau prekybos centras jau seniai nesusitvarko su atkakliu kenkėju – amaru.
Amarai užpuolė beveik visus centro augalus. Kai įprastinės sodininkų pastangos išnaikinti kenkėjus nuėjo perniek, prekybos centrą teko uždaryti ir imtis chemijos, bet ir tai nepadėjo.
Vėliau savininkai pasikonsultavę su gamtininkais priėmė sprendimą į teritoriją paleisti daug boružių. Boružės – gamtoje natūralus amarų priešas. Amarai neretai būna pagrindiniu jų mitybos šaltiniu.
Kai kurie televizijos kalbinti prekybos centro lankytojai nebuvo patenkinti tokiu sprendimu, esą vabzdžiai gali netyčia atsidurti jiems parduodamame maiste, bet gamtininkai ramina, kad boružės mieliau laiką leidžia ant augalų nei žmonių maiste.
Pažymima, kad boružės jau seniai naudojamos sodininkų daliai palengvinti – dažniausiai jos įleidžiamos į šiltnamius ar kitas uždaras teritorijas, kad susidorotų su kenkėjais.
JAV mokslininkai pastebėjo, kad pastaruoju metu boružių populiacija gamtoje smarkiai svyruoja arba šios pradėjo plačiau migruoti. Nacionalinis mokslo fondas šiuo metu net finansuoja projektą, kurio tikslas - išsiaiškinti boružių populiacijų dydžius ir pagrindines buveines.
„Mall of America“ laikomi vieni „žaliausių“ šalies prekybos centrų. Jose atliekos nuolat rūšiuojamos, nei vienas neturi centrinio šildymo, vietoj to šilumą generuoja saulės kolektoriai (dideli prekybos centrai turi ir didelius stogus, ant kurių apstu vietos kolektoriams ir fotovoltiniams saulės moduliams), o visas restoranuose naudojamas aliejus surenkamas ir perdirbamas į biokurą prekybos centro transportui „maitinti“.
Gamtininkų bendruomenėje šis eksperimentas sutiktas palankiai ir laukiama ar jis pasiteisins.
Sėkmės atveju jis būtų pakartotas visoje šalyje.