Gudri marketingo akcija
Sekmadienį Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Šiaulių prekybos centrų „Akropolis” personalas gali lengviau atsikvėpti: darbuotojams nebereikia saugotis, kad pirkėjų minia nenumindžiotų kojų ir raminti tarpusavyje konfliktuojančių žmonių.
Akcijos „Jamam” organizatoriai skelbė, kad „Akropolio” parduotuvėse šeštadienį klientų laukė nuolaidos iki 50 proc. Pigiau nei įprastai buvo galima įsigyti drabužių, avalynės, aksesuarų, prekių vaikams ir žaislų, kvepalų ir kosmetikos, prekių namams ir buitinės technikos.
Rudeninė nuolaidų diena „Jamam” kasmet pritraukia daugiau nei ketvirtį milijono pirkėjų ir ja prekybos centruose „Akropolis” tradiciškai pradedamas Kalėdų sezonas.
Iš anksto klientai buvo masinami žinia, kad akcijoje dalyvaus daugiau nei 600 didžiųjų miestų „Akropoliuose” įsikūrusių parduotuvių.
Kaip sako marketingo specialistai, tokia akcija „Akropoliui” padeda pritraukti tūkstančius klientų, kurie priešingu atveju į prekybos centrą neužsuktų. Kad šeštadienį „Akropolyje” išskirtinė diena, leido suprasti ir sausakimša automobilių stovėjimo aikštelė. Vairuotojai, nerasdami vietos, kur pastatyti automobilį, lūkuriavo, kol užleisdamas vietą išvažiuos anksčiau apsipirkti atvykęs pirkėjas.
Nerado rankinės – nusipirko kelnes
GRYNAS.lt nutarė atlikti eksperimentą. Atsitiktinai atrinktų savanorių nuo 19-os iki 50-ies metų paprašėme surašyti, ką jie planuoja įsigyti išpardavimų dienos metu. O kai jie išėjo iš prekybos centro, paprašėme atskleisti, ką iš tiesų įsigijo ir kiek pinigų išleido. Rezultatai įspūdingi – kai kurie planuotas išlaidas viršijo dvigubai ar netgi trigubai!
Studentė Skaistė žurnalistams teigė ėjusi į „Akropolį”, kad pigiau įsigytų nedidelių kalėdinių dovanėlių. Mergina joms išleisti planavo 50 Lt. Tačiau įžengus į prekybos centrą viskas apsivertė aukštyn kojomis. Ji pasirūpino ne tik dovanomis artimiesiems, bet nesusilaikė nenusipirkusi megztinio. Galiausiai mergina suskaičiavo, kad dalyvaudama akcijoje išleido 135 Lt.
Skaistės mama Eglė taip pat planavo, kad prekybos centre išleis 50 lt. Moteris jau iškart žinojo ko nori. Ji ieškojo vazono gėlėms ir Lietuvoje žinomos kulinarės Beatos receptų knygos. Vis dėlto Eglė atskleidė, kad norimos knygos nerado, bet vietoj to nusipirko kitų daiktų ir išleido daugiau nei tikėjosi – 70 Lt. Į jos krepšį netikėtai pateko keksiukų formelė ir dovanų pakavimo popierius. Tiesa, abi akcijos dalyvės pastebėjo, kad žmonės vežimais tempė žaislus ir knygas su 40 proc. nuolaida.
Žymiai blogesnės nuotaikos iš „Akropolio” išėjo telekomunikacijų bendrovės darbuotoja Justė. Prieš akciją ji planavo įsigyti žieminius batus, suknelę, taip pat galvojo apie švarką. Ji svarstė, kad neišleis daugiau nei 400 Lt. Tačiau grįžusi namo, ji pranešė, kad negavo to, ko norėjo. „Nieko gero. Žmonių be proto daug. Kosmetikos, šio bei to nusipirkau. Daugiau nieko… Nei dydžių, nei modelių”, - apgailestavo Justė.
Dėl patinkančio megztinio pagrūmojo kumščiu
Viešųjų ryšių bendrovėje dirbantis Aurelijus GRYNAS.lt teigė, kad apsipirkti ėjo nežinodamas apie akciją. Jis norėjo knygos. „Ėjau pirkt knygos, o ateinu prie kasos ir dar nuolaidą gaunu. Pasirodo buvo „Jamam” dienos. 10 litų numetė, tai visai gerai. Knygą ir taip kažkada planavau nueit nusipirkt“, - pasakojo pašnekovas.
O štai 25-erių Akvilė žurnalistui atskleidė kur kas pikantiškesnę istoriją. Ji jau seniai laukė akcijos ir į „Akropolį“ atvažiavo tikėdamasi nusipirkti gan daug drabužių: dvi kelnes, sijoną, suknelę, megztinį ir žieminį paltą. Akvilė dar prieš akciją apsilankė visose parduotuvėse ir išsimatavo jai patinkančius drabužius, kad akcijos dieną sugaištų mažiau laiko.
Tačiau 800 litų išleidusi mergina teigė buvusi šokiruota, pamačiusi, kaip kita moteris pagriebė paskutinį likusį reikiamo dydžio drabužį.
„Bet kokie tie žmonės! Aš pasižiūrėjau vieną megztinį ir padėjau, kad paimčiau kitą. Jis man iškart labai patiko. Tuo tarpu priėjo tokia išsidažius boba, kaip iš cirko išlindus, ir pagriebė tą megztinį. Aš taip supykau ir pradėjau ant jos šaukt. Ji iš pradžių dar ginčijosi ir atsikalbinėjo, bet kai pamatė, kad aš be to rūbo nenurimsiu ir ėmiau dar garsiau rėkt ir kumščiu grūmot, atidavė. Tokią gėdą padarė, kad net visi žiūrėt pradėjo“, - piktinosi Akvilė.
Išleido gerokai mažiau, nei tikėjosi
Atsakingiausiai GRYNAS.lt eksperimente dalyvavo vilnietė Aurelija. Mergina teigė, jog viską yra susiplanavusi, todėl apsipirkti eis su aiškiu pirkinių sąrašu. Ji džiaugėsi, jog pavyko išvengti pagrindinės pirkėjų grūsties.
„ Turint omeny, kad apsipirkinėjimas man nėra pramoga ar džiaugsmas, tai džiaugiausi savo sprendimu važiuoti iš pat ryto (buvau apie 8.30 val.), nes nebuvau pavargusi ir neerzino žmonių gausa, kuri buvo tik „Maximoj“, kitose parduotuvėse jo nesijautė. Taigi, planas buvo įsigyti (jau su nuolaida): juodą klasikinę suknelę (200lt); marškinukus darbui (80lt); kūno sviesto (50lt); apatinius (60 lt); tušą (35lt); vandenį lygintuvui (6lt); žieminio langų skysčio automobiliui (6lt); albumo (40lt); žaislo draugės berniukui (10 lt); kosmetikos (20 lt); skysčio dantims skalauti (12lt), lauko termometrą (10lt); hig. priemonių (15 lt). Iš viso turėjau išleisti 550 litų“, - tiksliai suskaičiavo mergina.
Tačiau iš visų norėtų pirkinių Aurelija negavo termometro, vandens lygintuvui, norėto albumo ir žaislo. Ji įsigijo tik marškinius už 50 litų bei kūno sviestą.
„Likau be kitų planuotų pirkinių (nes neradau patinkančių ar tinkančių). Sutaupiau – 52 litus „Maximoje” ir 20 litų marškinukams. Iš viso – 72 litus,“ – suskaičiavo eksperimento dalyvė.
Aurelija teigė kituose prekybos centruose rengtose išpardavimų dienose nedalyvavusi.
„Padariau išvadą, kad pirma reikia tiksliai žinoti, kokios konkrečios prekės nori ir tik tada važiuoti per nuolaidų dienas (ką jau esu dariusi vieną kartą) “, - pokalbį patarimu užbaigė mergina.