Padangų gamintojai ir importuotojai moka mokesčius, kad surenkant senas padangas būtų galima neimti jokio mokesčio iš klientų. Tačiau neretai susiduriama su problema, kad automobilių servisai vis tik paprašo mokesčio iš padangas norinčio palikti žmogaus. Savivaldybių įkurtose stambių gabaritų atliekų surinkimo aikštelėse nemokamai priimamos tik 4 - 5 padangos.
Kiekvienais metais į Lietuvos rinką patenka apytikriai 20 tūkst. tonų padangų. Atsakingi importuotojai savo pareigas tvarkyti padangas paveda specialioms organizacijoms, jos moka mokesčius, tačiau taip elgiasi toli gražu ne visi.
Gamintojų ir Importuotojų Asociacija (GIA) turi licencijas organizuoti automobilių servisuose susidarančių apmokestinamųjų gaminių, tarp jų ir padangų, tvarkymą. Asociacijos vadovas Alfredas Skinulis sako, jog asociacijos parinktas atliekų tvarkytojas „Atliekų tvarkymo centras“ narius aptarnauja tinkamai, iš savo klientų padangos surenkamos nemokamai.
Pernai GIA, subūrusi didžiausius automobilių ir jų dalių gamintojus ir importuotojus organizavo daugiau kaip 1000 tonų savo narių finansuotų senų padangų tvarkymą. Tačiau kiti padangų gamintojai ir importuotojai klausimus sprendžia įvairiai, todėl rinkoje susiformavo netolygi situacija, kai kur už padangų priėmimą reikalaujama mokėti pinigus.
„Tikimės, kad panašią sistemą kaip su tepalais ir filtrais pavyks suformuoti. Kitaip vargu ar pavyks išvengti tokios situacijos, kaip dabar – po nakties pakelėje „išdygsta“ padangų komplektas “, - sako V. Jankoit.
Aplinkos ministerija nuolat primena, kad už ne vietoje išmestą padangą gali tekti atlyginti žalą, kuri siekia daugiau kaip 140 eurų. Skaičiuojama, kad guminės padangos, patekusios į gamtą, suyra apytikriai per 120-140 metų. Perdirbamos jos gali pavirsti įvairiomis dangomis sporto aikštynams ar žaidimų aikštelėms, borteliais ir kitais gaminiais.