Išsigando žmona su vaiku
Vyro teigimu, dėl netikėto radinio teko išmesti visą indelį pirktų vaisių. Tiesa, pirkėjas pripažįsta prekės čekio neišsaugojęs, bet dėl pilietinės pareigos sakėsi jaučiantis, kad toks radinys turėtų būti paviešintas.
„Maxima“: atsiprašome, kreipkitės dėl pinigų grąžinimo
Prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos atstovė Renata Saulytė GRYNAS.lt patikslino, kad nektarinuose rasti vabalai yra ne tarakonai, o auslindos, kurios minta augalais, prinokusiais vaisiais, smulkiais vabzdžiais ir pan. Iš išorės vabzdys nepastebimas, tad vizualiai nustatyti, kuriame vaisiuje jis gali slėptis, sudėtinga.
„Šiuo atveju taip pat buvo patikrinta gauta nektarinų partija, tačiau jokių pažeidimų, kokybinių neatitikimų šioje partijoje nerasta. Gavus informaciją apie galimai nekokybiškus nektarinus, parduotuvėje buvo operatyviai patikrintos likusios nektarinų dėžutės, taip pat ši nektarinų partija prevenciškai buvo patikrinta ir kitose tinklo parduotuvėse. Jokių pažeidimų neužfiksuota, nektarinai pripažinti kokybiškais ir tinkamais vartoti“, - situaciją komentavo R. Saulytė.
Pasak prekybos tinklo atstovės, skundų, susijusių su nektarinų kokybe, „Maxima“ parduotuvėje, esančioje Medekšinės gatvėje, Kaune, iki šiol neturėta, todėl galima būtų teigti, kad tai pavienis atvejis.
„Dėl nekokybiškų produktų klientus visada raginame kreiptis į parduotuvę, kuriuose juos įsigijo, ir jiems nedelsiant bus sugrąžinti pinigai, sumokėti už prekę. Šis atvejis taip pat ne išimtis. Mūsų žiniomis, klientas į parduotuvę kol kas nesikreipė“, - sakė R. Saulytė.
Kokie kokybės reikalavimai taikomi vaisiams?
„Žinoma, toks „radinys“ vartotojui yra ypatingai nemalonus, nors ir gali būti moksliškai paaiškinamas. Jokiuose vaisių kokybę nustatančiuose dokumentuose nėra minima, kad parduodamas vaisius gali būti pažeistas kenkėjų ar būti su kenkėjais. Taigi, tai jau pažeidimas. Vartotojui siūlome kartu su prekių įsigijimo kvitu kreiptis į prekybos vietą, kurioje buvo įsigyti nekokybiški vaisiai ir pareikalauti grąžinti pinigus už įsigytą nekokybišką prekę. Be to, reikėtų kreiptis į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą nemokama telefono linija 8 800 40403 ir užregistruoti skundą, nurodant kaip įmanoma detalesnę informaciją“, - sakė A. Drumstienė.
Dauguma persikų ir nektarinų, anot specialistės, parduodamų prekybos centruose ir kitose mažmeninės prekybos vietose yra ženklinami II klase. Šiai klasei priskiriami persikai ir nektarinai, kurie neatitinka aukštesnėms klasėms keliamų reikalavimų, tačiau atitinka būtiniausius reikalavimus. Minkštimas turi būti be didesnių defektų, tačiau vaisiaus odelė gali turėti formos defektą, spalvos nedefektą bei nedidelius (2x2 cm) sumušimus.
Auslindos išgąsdino ne tik kauniečių šeimą. Seniau dauguma žmonių tikėjo, jog jos mėgsta lįsti į ausis ir pilvelio gale esančiomis žnyplėmis raižyti ausų būgnelius. Būtent todėl vabalas gavo tokį pavadinimą. Iš tiesų auslindos ėda kai kuriuos vabzdžius, vaisius, pūvančias augalų dalis.
Žmogui įkasti šie šiurpokai atrodantys vabalai negali.