Siūlo stebėti skruzdėlynus ir bičių darbus pievose

„Miško namelio” komanda, Raimonda Kybartaitė, Anželika Nikele ir Dovilė Urbanavičienė, susibūrė sulaužyti įprastus vaikų ugdymo standartus ir parodyti, kad žaisti galima be plastmasės ir brangių žaislų krūvos. Studijos įkūrėjos kaip alternatyvą siūlo žaidimą bendraujant, pasitelkiant gamtos duodamas gėrybes, auklėtojų bei patyrusių vaikų ugdymo specialistų atradimus ir per mus supančio pasaulio pažinimą.  
 
„Mūsų pasaulyje vis labiau vertinamas darbas grupėse, bendruomeniškumas, – pasakojo Miško namelio vadovė Dovilė Urbanavičienė. – Studijoje su vaikais stebime skruzdėlynus, bičių darbus pievose, kartu auginame „Miško namelio“ daržą ir taip vystome šiuos būtinus įgūdžius“.

Miško namelis Druskininkuose

 
7 dienų užsiėmimų programa kasdien siejama su viena iš žemės stichijų: vandeniu, žeme, ugnimi ar oru. Galiausiai veiklos apibendrinamos per bendruomenes – genties dienas. Pasak vaikų emocinės raidos tyrėjų, gamtos ir žmogaus vienybės pažinimas ir ryšio su aplinka atradimas padeda harmoningai vystytis vaiko emociniam pasauliui, skatina kūrybinę laisvę ir tobulėjimą, padeda lengviau įsisavinti informaciją ir pasiekti geresnių rezultatų mokykloje.
 
Naujos istorijos, mažosios ekskursijos bei susitikimai su įdomiais žmonėmis didina socialinę vaikų patirtį. „Į Miško namelį kviečiame ir kurčiuosius vaikučius. Taip mokinsime neverbalinio bendravimo, tolerancijos,” – sakė Anželika Nikele, auklėtoja dirbanti su kurčiaisiais bei besimokanti aktorystės meno.

Plastikas žaloja vaikų vystymąsi?
 
„Miško namelio“ idėją įkvėpė žymios vaikų ugdymo konsultantės, 5 genialių vaikų mamos, viešėjusios Lietuvoje, Foreli Kramarik pasakojimai apie genijų ugdymą, kurio viena iš sudedamųjų dalių yra plastikinių žaislų atsisakymas. Vaikų smegenims augant informacija jose įsisavinama kelis kartus greičiau nei suaugusiųjų, taigi, vaikai, matantys tikras gėles, medžius, gyvūnus bei augalus, geba efektyviau įgauti žinias negu žaisdami su šių daiktų plastikiniais pakaitalais.

Miško namelis Druskininkuose

 
Neigiamas plastiko poveikis besivystančiam vaikų organizmui tiriamas jau daugelį metų, tačiau visai nesenai moksliniais tyrimais įrodyta, jog tam tikros plastiko priemaišos dažnai esančios vaikiškuose induose, žaisluose, rūbuose ar avalynėje, sukelia hiperaktyvumą bei agresiją. „Vaikų aprangos pakeisti negalime, bet kol kas stengiamės bent jau paaiškinti tėveliams, kaip gali pakenkti plastikas. „Miško namelio“ veikloje plastikinių žaislų atsisakėme ir esame laimingi galėdami šiuos žaislus pakeisti tikrais gamtiniais „lobiais“ - aktyviais žaidimais gamtoje, betarpišku bendravimu ir meniniais užsiėmimais skirtais gamtos pažinimui, ekologijos pamokėlėmis“, – sakė Miško namelio auklėtoja Raimonda Kybartaitė.
 
Miško namelio programoje yra ir mankštos valandėlė su jogos pagrindais, kad patenkintų jų įgimtą poreikį judėti bei lavintų vikrumą, greitumą ir plastiškumą. Lauko darželių bei daugelio kitų alternatyvaus vaikų ugdymo metodų pradininkų skandinavų patirtis byloja, kad žaisdami lauko žaidimus vaikai tampa savarankiškesni, stiprėja išgyvenimai ir emocijos, lavėja vaizduotė, loginis ir kritinis mąstymas. Daugiau informacijos apie apie Miško namelį galite rasti čia.