Šiandien, praėjus pusantrų metų, šias lietuvių propaguojamas vertybes tautos išrinktieji staiga imasi keisti atsiželgdami į musulmonišką religiją. Nes tai „ekonomiškai naudinga“ kai kuriems verslo atstovams.
Musulmonai – tauta, išpažįstanti monoateistinę religiją pasaulyje – islamą, ieško nišų kitose šalyse, kurios pasiduoda jų religijai. Tikėtina, kad musulmonai nori, jog kiti gyventų pagal jų nuostatas. Tai vienintelis judėjimas, kur religija ir politika visuomet kartu. Susimąstykime, kuria linkme einame?
Musulmonų religiniai įsitikinimai leidžia valgyti tik halal būdu paskerstų mėsinių galvijų mėsą. Ritualinį skerdimą privalo atlikti pamaldus musulmonas, būtinai – vyras. Peiliu galvijui perpjovęs gyvybiškai svarbias arterijas, skerdikas laukia, kol vis dar sąmoningas gyvulys nukraujuos, o pats tuo metu meldžiasi Alachui. Laikas, kol neapsvaigintas skerdžiamas gyvulys praranda sąmonę, gali siekti net keturias minutes. Per šį laikotarpį gyvulys patiria skausmą ir kančias dėl atsiradusios atviros žaizdos: perpjautos gerklės, kraujagyslių, nervų; taip pat gyvulys jaučia „skendimo“ savo paties kraujyje kančias ir dusulį. Turbūt visi suprantame, kad šis pramoninėje skerdykloje vykstantis procesas negali būti ir nėra dvasingas.
Šiandien Lietuvoje gyvena apie 2000 musulmonų. Tai, kad peticiją prieš gyvulių žudymo neapsvaiginus įteisinimą pasirašė daugiau kaip 13000 Lietuvos piliečių, kai kuriems politikams nėra svarbu. Kitų šalių religija, papročiai ir poreikiai jiems tapo daug reikšmingesni. Ar sulauksime dienos, kai imsime plėsti verslui palankias vartotojų bendruomenes, pavyzdžiui, musulmonus, Lietuvoje, nes tai leis verslui sutaupyti eksporto sąnaudų?
Priėmus tokią įstatymo pataisą, turėsime ir daugiau darbų. Pirma, ES skerdimas neapsvaiginus yra draudžiamas. Šalis narė gali (bet neprivalo) taikyti išimtį, tik pagrįstai įrodžiusi, kad tai atitinka specifinius ir ribotus religinės bendruomenės poreikius – taigi turėsime įrodinėti Lietuvoje ir už ES ribų gyvenančių musulmonų jaučiamą tokios mėsos deficitą.
Antra, turėsime keisti Lietuvos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatymo 8 str. „Laisvė atlikti religines apeigas“, kuris dabar skamba taip: „Religinės apeigos bei kulto ceremonijos laisvai atliekamos kulto pastatuose ir aplink juos, piliečių namuose ir butuose, šarvojimo patalpose, kapinėse ir krematoriumuose.“ Taigi pakeitus gyvūnų apsaugos įstatymą, į eilę šalia kapinių ir kitų išvardytų vietų turės būti įrašyta ir skerdykla.
Kur nubrėšime ribą ir kas mūsų laukia toliau su panašiomis politinėmis iniciatyvomis, jei musulmoniškos rinkos staiga užsidarytų? Gal paklusime Korėjos tradicijoms ir jų įsitikinimams maistui naudoti šunieną?