JAV yra įsikūrusi netgi Lėktuvų parko perdirbimo asociacija. Ji skaičiuoja, jog iki 2020-ųjų teks atiduoti perdirbimui per 12 tūkstančių įvairaus dydžio lėktuvų.
Šios organizacijos duomenimis, lėktuvo išrinkimas yra brangus procesas. Kartais lėktuvai-vaiduokliai kelerius metus stovi atvirame lauke ir laukia savo eilės.
Taigi asociacijai į pagalbą ateina kompanijos „MotorArt“ vyrukai – jie iš įvairiausių lėktuvo dalių gamina išskirtinius bei originalius baldus. Ir, spėjame, iš to dar ir neblogai užsidirba.
Pavyzdžiui, iš lėktuvo sparnų konstrukcijų gaminami stalai, iš variklio apsaugų – lovos. Bendrovė neseniai visus nustebino pagaminusi staliuką iš … perdirbtos lėktuvo bombos.
Kompanija tokiais darbais jau užsiima daugiau nei dešimtmetį.
Konferencijos prie buvusios variklio turbinos
Negali ginčytis - baldai tikrai traukia akį. Įdomu ne vien tai, kad jie pagaminti iš kažkokios lėktuvo dalies, tačiau sužadinamas ir smalsumas: „o kas ten, viduje?“. Nuėmus apsauginę dangą, stalai gaminami taip, kad būtų matoma visa sparno ar kitos lėktuvo vietos vidinė konstrukcija, kitaip tariant „skeletas“.
Be to, kai kurios iš dalių atliko nuo lėktuvų B-25, C-119, kuriuos lakūnai pilotavo per Antrąjį pasaulinį karą, Korėjos bei Vietnamo karus. Tai suteikia neįprastiems baldams dar daugiau vertės.
Kitos dalys paimtos iš keleivinių lėktuvų, tokių kaip DC-9. Beje prie kiekvieno baldo nurodoma, iš kokio modelio lėktuvo paimta ši dalis, tad tikri lėktuvų entuziastai gali išsirinkti gabalėlį savo mėgstamo modelio.
Televizija „CNN“ yra parengusi trumpą vaizdo reportažą, kaip įmonės meistrai atsirenka ir perdirba lėktuvų dalis:
Nors baldų kainos praktiškai niekur nėra minimos, reportaže pagaminę stalą, kuris itin tiktų kokios nors skrydžių kompanijos vadovui, „MotorArt“ atstovai atskleidžia, jog jis kainuos apie 22 tūkstančius dolerių. Taigi - daugiau nei 57 tūkstančius litų. Tokia ekologiška veikla greičiausiai norėtų užsiimti ne vienas.
Prezentacija - per lėktuvo langą
Išradingieji „MotorArt“ meistrai yra pagaminę biuro stalą iš keleivinio lėktuvo šono detalės, į kurios langų angas pasirinktinai galima įmontuoti šviesos diodų apšvietimą, arba padaryti taip, kad per juos verslo partneriams būtų rodomos prezentacijos.
Dar vienas įspūdingas kūrinys – 12 – os vietų konferencijų stalas, pagamintas iš lėktuvo „Boeing 747“ variklį saugančios konstrukcijos. Čia įrengti 6 prisijungimo prie interneto lizdai, bei šviesos diodų lempučių apšvietimas.
Kompanijos atstovas Dave'as Hallas teigia, jog per 100 įvairių kompanijos kūrinių gali būti pristatomi į įvairius pasaulio kampelius. Kalifornietis giriasi, jog kompanijos klientai yra aukščiausias pasaulio dangoraižis – burė „Dubai Burj“, Čikagos dangoraižis „Sears Tower“.
Perdirbti lėktuvo dalių baldai yra iškeliavę net į Šiaurės ašigalį.