- Kokių naujovių išvydote parodoje? Kas paliko didžiausią įspūdį ir labiausiai nustebino?
- Visada stebina, kad ypač Vokietijoje yra tiek daug kūrybingų žmonių, kuriuos domina kurti ne tik „vienetinę-fabrikinę“ produkciją, bet ir perdirbti jau naudotus daiktus, suteikiant jiems naują prasmę, naujas naudojimo galimybes. Juk kūrybinis procesas išlieka tas pats!
Parodoje man labai patiko papuošalai iš „auksinių“, detalių, veržlių, užsisukančių ant varžtelių. Taip pat papuošalai, iš supresuotų maišelių detalių (skamba turbūt nekaip, bet atrodo nuostabiai!) Taip pat šviestuvai iš dviračių dalių. Dar - konceptualus produktas, naudojantis sistemą, buvusią traukinių peronų informacinėse lentose (kuri ir pas mus dar yra, kai skaičiai ir raidės persiverčia). Kadangi Vokietijos geležinkeliai visas šias lentas skaitmenizavo, tai sena sistema laukia, kol bus išmesta. Vokietijos dizaineriai ją panaudojo savo produktui - jiems galima nusiųsti savo duomenis, kuriuos jie perdirba tam tikra programa ir paverčia savo „informacine sistema“. Taip pat buvo labai idomių ir konceptualių drabužių.
- Iš kokių šalių atvyko parodos dalyviai ir į kokias kategorijas galima suskirstyti pristatytus produktus, prekes ar idėjas?
- Iš Japonijos, Italijos, Austrijos, Olandijos, žinoma, Vokietijos. Kategorijos - aksesuarai (rankinės, papuošalai), rūbai, šviesos objektai, baldai.
- Kokios naujausios tendencijos pastebimos daiktų perdirbime, antriniame panaudojime - ar, pavyzdžiui, kūrėjai didesnį dėmesį skiria daikto funkcionalumui, pritaikymui kasdieniam gyvenimui ar labiau kreipia dėmesį į dizainą, gražią formą ir kuria meno dirbinius?
- Ką pati pristatėte parodoje ir ar pajutote per šį rudenį suaktyvėjusius pardavimus, siejant tai su krepšino čempionatu? (Rita Balta kuria penalus iš atitarnavusių krepšinio kamuolių, - red. past.)
- Pristačiau savo dėklus iš atžaistų krepšinio kamuolių. Vokietijoje krepšinis nėra toks populiarus, kaip Lietuvoje, todėl Pasaulio krepšinio čempionatas mano pardavimams neturėjo jokios įtakos. Bet žiūrovus žavi pati mano produktų idėja, dizainas, individualumas. Eilinį kartą „nusilaužiau“ liežuvį vis pasakodama apie krepšinio svarbą Lietuvoje ir mano asmeninį emocinį ryšį su juo.
- Kaip manote, kuo naudingos tokios parodos? Kokios patirties galima pasisemti ir kokias žinias perduoti visuomenei?
- Žiūrovai tokiose didelėse parodose daugelį produktų ir idėjų mato pirmą kartą. Dažnai džiaugiasi kaip vaikai, supratę pirminio produkto transformaciją. Manau, tokios parodos turi didelį informacinį bei švietėjišką pobūdį. Pati paroda buvo suorganizuota taip, kad pritrauktų kuo daugiau lankytojų- su gyvais didžėjais, interviu su dizaineriais, vaiku „kampeliu“ ir kt.
Dizaino paroda Freiburge šiemet vyko antrą kartą ir joje dalyvavo per 60 skirtingų menininkų ir dizainerių. Pagrindinis parodos tikslas – suteikti kūrėjams platformą pristatyti visuomenei inovatyvias idėjas, kaip galima perdirbti daiktus, ką iš jų sukurti ir kokią naują vertę suteikti.
GRYNAS.lt jau yra kalbinęs iš Lietuvos kilusią ir šiuo metu Vokietijoje gyvenančią lietuvę-dainininkę, dizainerę Rita Balta, siūlome prisiminti šį pokalbį.