Lūkuriuojate maisto parduotuvės eilėje prie kasos. Esate draugiškas gamtai, tad į plastikinius maišelius susidedate tik būtiniausius produktus ar apskritai vengiate jų. Sulaukiate savo eilės ir, nespėjus nė mirktelėti, po kelių meistriškų kasininkės judesių, visos jūsų prekės jau plastiko pasaulyje.
Tokių, kurie nenori, kad viskas būtų dedama į polietileninius maišelius - vienetai, tačiau būtent toks yra GRYNAS.lt skaitytojas Vaidas, redakcijai pasiūlęs temą. Anot jo, 9 kasininkės iš 10, nesvarbu kokiame prekybos centre, viską sudės į maišelius taip greit, kad nespėsite praverti burnos. Jei išdrįsite ištarti „nereikia“ - galite būti net išbartas, kad barstote prekes kaip papuola ir šiukšlinate parduotuvėje.
Ar iš tiesų Vaido noras tris pomidorus ir svogūną iš parduotuvės parsinešti rankoje, o ne maišelyje yra tokia didelė problema? Prekybos centrų atstovai teigia priešingai - didžioji dalis pirkėjų reikalauja maišelių, kiti net primygtinai pageidauja prekes įdėti į du maišelius.
Pakuoja dėl patogumo ir saugumo
Prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis, GRYNAS.lt sakė, kad kasininkės produktus į maišelius deda dėl pirkėjų patogumo.
„Dažniausiai tai yra birūs produktai, tokie kaip cukrus, skalbimo milteliai, smulkios kruopos, taip pat pieno ir šaldyti produktai. Į vienkartinius maišelius kraunamos ir smulkios daržovės bei vaisiai. Taip pat pakuojami drabužiai ar kitokie produktai, neturintys apsauginės pakuotės ir kurių paviršius gali išsitepti“, – kalbėjo D. Ryliškis.
Kitų prekybos tinklų atstovų teigimu, didelė dalis pirkėjų retai prieštarauja, kad viena ar kita prekė kasoje būtų dedama į maišelį.
Pakavimo taisyklių nėra
„IKI“ komunikacijos skyriaus vadovas Valdas Lopeta sakė, kad nėra jokių vidinių tvarkų ar nurodymų, kokias prekes kasininkės privalo dėti į maišelius.
„Stengiamės naudoti kuo mažiau maišelių, tačiau kai kuriuos produktus geriau atskirti nuo likusių. Pavyzdžiui, jei pirkėjas į tą patį maišelį deda bandeles ir skalbimo miltelius, kasininkė miltelius greičiausiai įdės į maišelį, kad netikėtai pažeidus pakuotę maisto produktai nebūtų sugadinti“, – priežastis vardijo V. Lopeta.
Anot jo, įmonėje tikrai nėra skatinama suvartoti kuo daugiau maišelių, todėl „kasininkės ir kitų parduotuvės skyrių darbuotojai apmokomi vartoti šiuos maišelius tik tada, kai tikrai reikia.“
„Maxima“ ir „Rimi“ viešųjų ryšių atstovai GRYNAS.lt taip pat patvirtino, kad jų tinklo darbuotojams tikrai nėra nurodymo „panaudoti kuo daugiau maišelių skirtingoms prekėms.“
„Beje, kai kurie primygtinai pageidauja prekes įdėti į du maišelius (pavyzdžiui: mišraines, salotas, žuvį). Jei pirkėjas nepageidauja – jos į maišelį nededa. Deja, dauguma prašo sudėti, todėl neretai net ir neprašytos kasininkės deda į maišelius. Bet versti tikrai niekas neverčia“, – pabrėžė R. Stanaitytė-Česnulienė.
Maišelių naudojimas mažėja
„Maxima“ atstovė ryšiams su visuomene Olga Malaškevičienė GRYNAS.lt sakė, kad pastaruoju metu vienkartinių nemokamų maišelių naudojimas mažėja.
Jos teigimu, tokią tendenciją iš esmės lėmė pasikeitusi pirkėjų elgsena.
„Jau antrus metus prie visų maišelių stovų parduotuvėse vaizdinėmis priemonėmis primename klientams, kad jie imtų juos sąmoningai tik tiek, kiek yra būtina. Džiaugiamės, kad ši iniciatyva ir aplinkosauginių idėjų populiarinimas skatina teigiamus rezultatus ir žmonės atsakingiau žiūri į maišelių naudojimą“, – apie pasikeitimus kalbėjo moteris.
Antrą kartą maišelių nenaudoja
Paklausti, ką daro su tokiais maišeliais, kai kasininkė ima dėti prekę į maišelį, tačiau pirkėjai jų atsisako, kalbinti didžiųjų Lietuvos prekybos centrų atstovai pabrėžė, kad tokie maišeliai turi būti utilizuojami.
„Kadangi į vienkartinius maišelius pakuojamos labai skirtingos maisto ir pramoninės prekės – nuo skalbimo miltelių iki įvairiausių daržovių ir vaisių – naudodami juos antrą kartą rizikuotume pačių pirkėjų saugumu. Tad antrą kartą tokie maišeliai nebenaudojami“, – patikino D. Ryliškis.
Skundų dėl maišelių prekybos centro atstovai negauna. Tiesa, retkarčiais pasitaiko, kai pirkėjai būna nepatenkinti maišelių kokybe. Tuomet jie pakeičiami naujais.
Pirkėjų požiūris skiriasi
GRYNAS.lt pasidomėjo, ką apie polietileninių maišelių naudojimą kasose mano parduotuvių klientai. Ar patys dažnai prašo, kad jų prekės būtų įdėtos į maišelius.
Apklausus dalį pirkėjų, paaiškėjo, kad visgi didelė dalis pirkėjų yra patenkinti, kad kasininkės sudeda prekes į polietileninius maišelius. Tik keli pirkėjai sakė prašantys produktų nedėti į maišelius.
Birutė, mokytoja:
– Aš tai esu labai patenkinta, nesuprantu, kas čia blogo? Susidedu prekes ant prekystalio ir laukiu, kol kasininkė aptarnaus. Nežinau, ar taip nurodę jų viršininkai, tačiau beveik visos kasininkės stropiai dirba, įdeda bene kiekvieną daiktą į maišelį. Mane visada erzina, kai prekystalis, ant kurio dedu savo prekes būna apšnerkštas, šlapias. Maišeliai padeda to išvengti.
Aurelijus, vadybininkas:
– Teko kažkada dirbti ir man kasoje, tiesa, tada nebuvo tvarkos produktus dėti į maišelius. Juk ir taip darbo netrūkdavo, tik dirbk! Tad gerbiu kasininkės darbą ir susidedu tik svarbiausius produktus, kad jai nebereikėtų vargti. Arba nenorėdamas „kapstytis“ su maišeliais visai nededu ir nesuku galvos. Hmm, o juk ir prie ekologijos prisidedu, tiesa? Nesuprantu tų pagyvenusių žmonių, kitų fanatikų, kurie prisiima saujas maišelių. Ir kam? Kartais atrodo, jei dar kas nors parduotuvėje būtų nemokama, tai viską išneštų.