Konkurse dalyvavo 65 ugdymo įstaigos. Iš viso buvo per 3 tūkst. dalyvių. Projekto tikslas - naudojant gamtinę medžiagą, antrines žaliavas papuošti Kalėdų eglutes Vilniaus miesto ugdymo įstaigose, sukurti Kalėdinius žaislus.

Susidomėjimas konkursu, dalyvių iniciatyva pranoko visus lūkesčius. Vaikai kūrė žaislus Kalėdų eglutei, dovanas iš antrinių žaliavų ar gamtinės medžiagos. Panaudodami plastikinius butelius jie kūrė eglutes, vienkartines plastikines gėrimų stiklinaites pavertė varpeliais, panaudojant kankorėžius vietoje skambalų. Iš perdegusių lempučių, jas gražiai nudažius, padaryti ant eglutės kabinami „burbulai“. Taip pat vaikai darė girliandas, žaisliukus, žmogeliukus iš kankorėžių, iš tošies, šiaudų.

„Projektu siekėme mažinti vartotojiškumą, nes jis prieš Kalėdas įgauna pavojingą pagreitį, siekėme atsigręžti į gamtą, tausoti ją ir stengtis savo pavyzdžiu parodyti, jog galima net ir mažiausiomis gamtai žalingomis sąnaudomis sukurti kalėdinius stebuklus“, - sakė projekto vadovė Jūratė Morkvėnaitė-Paulauskienė.

„Vaikams buvo keistas ir savitas iššūkis papuošti eglutę panaudojant tik vieną seną žurnalą. Pradėjome nuo elementarios girliandos, kurios gabaliukus vėliau sukabinome į vieną... O vėliau prasidėjo nevaldomas, spontaniškas, visus užburiantis ir įtraukiantis kūrybinis procesas, kurio rezultatais džiaugėsi ir vaikai, ir tėvai, ir auklėtojos. Turime gražią savitą visai kitokią, tikrai mūsų Kalėdinę eglutę“, - sakė projekte dalyvavusi Vilniaus „Žirmūnėlių" priešmokyklinio ugdymo pedagogė Dalitė Žaliukienė.

Komisija atrinko penkias, jos manymu, įspūdingiausias kompozicijas. Laimėtojais tapo Vilniaus lopšeliai-darželiai „Žirmūnėliai“, „Jovarėlis“ ir „Molinukas“, pardinė mokykla-darželis „Diemedis“, Balsių pagrindinė mokykla.

Kūrybai panaudodami atliekas mokiniai buvo pratinami nereikalingus daiktus panaudoti dar kartą. Tai labai svarbu, kadangi antrinis žaliavų panaudojimas mažina į sąvartynus patenkančių atliekų kiekį. Taip mažiau teršiama aplinka. Be to, svarbu ne tik antrinis atliekų panaudojimas. Nemažiau svarbu mokyti vaikus tokio gyvenimo būdo, kad atliekų susidarytų kiek įmanoma mažiau.