Pakrauti elektromobilį - kaip įsipilti degalų ir išgerti kavos
Į oficialų atidarymo renginį susirinko atstovai net iš trijų ministerijų – Susisiekimo, Aplinkos bei Energetikos. Taip pat greito įkrovimo stotelės atvyko pasižiūrėti Vilniaus miesto savivaldybės atstovai. Visi jie negailėjo gerų žodžių šiai iniciatyvai ir vylėsi, kad per artimiausius penkerius metus tokių stotelių turėsime kur kas daugiau, plečiantis reikiamai infrastruktūrai daugės ir elektromobilių.
„Bendradarbiaudami su partneriais įrengėme šią stotelę, kurios pagrindinis tikslas – ištirti vartotojų poreikius ir artimiausiu metu mokestis už naudojimąsi šia stotele nebus imamas. Mūsų tikslas – duoti impulsą, kad ši greito pakrovimo stotelė pateisintų savo vardą ir suteiktų pagreitį tokių stotelių vystymuisi – tai gali būti ir privatus kapitalas, turėtų būti ir Vyriausybės pozicija“, - sakė „Lesto“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Virgilijus Žukauskas.
Anot jo, iki šiol visos elektromobilių įkrovimo stotelės (kurių Lietuvos mastu skaičiuojama apie 15) buvo paprastos rozetės – įjungus į jas elektromobilį tekdavo krauti 4-8 valandas.
Šiuo metu elektromobiliai Lietuvoje nėra parduodami, tačiau jau spalio mėnesį jie pasieks mūsų šalį. Norima tam pasiruošti, dėl šios priežasties ir pristatoma pirmoji greito įkrovimo stotelė. Skaičiuojama, kad „Nissan Leaf“ elektromobilis Lietuvoje kainuos 119 tūkst. litų.
Kompanija skaičiuoja pasaulyje jau pardavusi daugiau kaip 110 tūkst. „Nissa Leaf“ elektromobilių, 25 tūkst. iš jų – Europoje, 11 tūkst. - Šiaurės Baltijos regione (daugiausiai Norvegijoje).
„Lietuva šiame regione yra paskutinė, kurioje yra pristatomi elektromobiliai“, - patikslino J. Gorskis.
Atskleidė ateities planus
„Susisiekimo ministerija matyt buvo pirmoji biudžetinė organizacija, kuri įsigijo elektromobilį ir jį naudoja – galiu patikinti, kad tai yra ne tik ekologiškas automobilis, bet ir praktiškas, gana efektyvus. Kitas dalykas, ką norėčiau pasakyti – tai plėtra. Per artimiausius metus planuojama, kad atsiras dvi stotelės greitkelyje Vilnius-Kaunas, kad elektromobilio kelią galėtume išplėsti – naudoti ne tik mieste, pirma – bent jau iki Kauno. Per artimiausius šešetą metų tikimės, kad tiek automagistralėse Vilnius-Klaipėda, tiek ViaBaltic kelyje tokių stotelių bus iki 20-ties”, - sakė Susisiekimo ministerijos kancleris Tomas Karpavičius.
„Elektromobilio privalumas yra tas, kad jo variklis yra du-tris kartus efektyvesnis nei vidaus degimo variklis, antra – jis leidžia inkorporuoti daugiau atsinaujinančios energetikos, daugiau žalios elektros ir trečia – miestuose mažėja lokalūs išmetimai – anglies viendeginio, dvideginio ir kitų teršalų. Miestai darosi švaresni“, - apie elektromobilių privalumus kalbėjo Vilniaus miesto savivaldybės mero patarėjas Martynas Nagevičius. Anot jo, elektromobiliai iki šiol buvo kur kas brangesni nei įprastiniai, bet pastaruoju metu technologijos tobulėja ir matome staigų pigimą.
Greitos įkrovimo stotelės įrengėjai skelbia, kad už elektrą, sunaudotą elektromobiliams pakrauti, mokės „Lesto“, ją prižiūrės - „NT Valdos“. Pačią stotelę padovanojo „Nissan“, ji preliminariais skaičiavimais bendrovei kainavo apie 30 tūkst. eurų (apie 103 tūkst. litų).