Jo pagrindinis tikslas – kūrybiniais konkursais paskatinti jaunus žmones domėtis įvairiomis ekologijos temomis ir atrasti argumentus, kurie atrodo svarbiausi ir įtikinamiausi jiems patiems.

2010 metų konkursas tapo pirmuoju “Žaliojo kodo” iniciatyvos projektu. Tai buvo laisvos formos rašinių ir vizualiųjų menų konkursas. Europos parlamento narė Radvilė Morkūnaitė džiaugiasi sulaukusi gausybės entuziastingų ir kūrybingų dalyvių, kurie rado laiko pasidalinti savo mintimis ir puikiais darbais - geriausi jų pasiekė visuomenę viešų straipsnių bei socialinių reklamų forma, bei susilaukė labai pozityvių atgarsių.

Pirmojo projekto sėkmė įkvepia tęsti ir kartu šiek tiek praplėsti projekto “Žaliasis kodas” idėją. Todėl 2011 metais skelbiami net du nauji skirtingo pobūdžio konkursai – knygelės vaikams konkursas „Žali pasakojimai“ bei socialinės reklamos konkursas „Žalioji žinutė“.

„Žali pasakojimai“ – ekologija vaikams

Vaikams skirtų pasakojimų konkursu siekiama atkreipti dėmesį į mažuosius mūsų šalies gyventojus, kurie dar yra atviri juos supančiam pasauliui. Jie gali turėti galimybę nuo pat mažens natūraliai gerbti ir mylėti gamtą bei atsakingai žvelgti į gyvenamą aplinką jiems lengvai suprantama – žaidimo, atradimų – forma. Taigi “Žaliasis kodas” kviečia visas kūrybingas asmenybes dalyvauti bendrame „Žalių pasakojimų“ knygelės vaikams projekte.

Konkurso dalyviai gali laisva forma rašyti pasakas, poemas, piešti grafines noveles, kurios skatintų (nebūtinai tiesiogiai) vaikus augti „žalesniais“ ir gamtos atžvilgiu atsakingais žmonėmis. Konkurso pabaigoje atrinkti geriausi vizualiniai bei teksto darbai bus išleisti knygos, skirtos vaikų ugdymui, pavidalu. Vaikams skirtos pasakų knygos turinys bus tarsi pažintinė kelionė po visomis prasmėmis žalią pasaulį, kupiną nuotykių ir žaidimų, o ne griežtų pamokymų ir taisyklių.

„Žalieji“ atvirlaiškiai

Antrasis “Žaliasis kodas” rengiamas konkursas „Žalioji žinutė“ siekia tapti netradicinės socialinės reklamos projektu, kuomet kiekvienas kūrėjas, turintis su aplinkosauga ir ekologija susijusių idėjų, gali pabandyti jas išsakyti visuomenei atvirlaiškio forma. Tai gali tapti trumpa, bet tuo pačiu labai svarbia žinute, nes geriausi atvirlaiškiai kas tris mėnesius keliaus ne tik po internetinę erdvę, taps diskusijų skirtingomis aplinkosaugos temomis serija, bet ir bus išleisti bei platinami įvairiose Lietuvos miestų gyventojų susibūrimo vietose ir taip atliks socialinės reklamos vaidmenį. Atvirlaiškis įgaus haiku, eilėraščio, laiško, nuotraukos, piešinio, galvosūkio, paslėpto kodo, loginio žaidimo ir t.t. formą – viskas priklausys tik nuo pačių dalyvių fantazijos ir kūrybiškumo.

Konkursų dalyviais galės tapti visi, kurie nėra abejingi juos supančiai aplinkai ir nebijo savo požiūrio atskleisti kitiems. Jei esate vieni tokių, sekite naujienas, dalyvaukite, kurkite, siųskite, būkite matomi ir laimėkite ypatingus prizus. Kiekvienas atrinktų darbų kūrėjas taps bendros knygos arba socialinės reklamos autoriais. Visi konkurse dalyvavę tekstai bei iliustracijos bus skelbiami ir matomi “Žaliasis kodas” interneto tinklalapio konkurso darbų galerijose. Pagrindiniams laimėtojams atiteks kelionė į Europos Parlamentą bei kitos papildomos dovanos.

Konkursų sąlygos, eiga bei taisyklės skelbiamos atnaujintoje ŽALIOJO KODO internetinėje svetainėje.