Vilniaus Gedimino technikos universitete Automobilių transporto katedroje jau trečius metus vyksta bandymai su vidaus degimo varikliu – tiriami jo energetiniai ir ekologiniai parametrai naudojant benziną, dyzeliną bei įvairias vandenilio dujų mišinio kombinacijas. Mokslininkai sako pastebintys, kad nedidelis vandenilio ir deguonies dujų kiekis maišomas su benzinu leidžia pasiekti mažesnius išmetamųjų dujų kiekius, tačiau šiek tiek išaugina kuro sąnaudas.

Vis dėlto, kaip sako VGTU docentas Alfredas Rimkus, vandenilio dujų įranga galėtų pasitarnauti senesniems automobiliams, kurie jau nebeturi katalizatorių ir, pavyzdžiui, naudoja prastesnės kokybės degalų mišinius. Naujiems automobiliams tokia įranga duotų mažesnį efektą.

Mokslininkas taip pat svarsto, kad norint įpratinti vartotojus prie naujų degalų rūšių, būtinas ne tik technologijos ištobulinimas, bet ir valžios pagalba – pavyzdžiui, suteikiant lengvatas įsigyti tokius automobilius, kurių išmetamųjų dujų emisija yra nulinė, taip pat investuojant į infrastruktūrą – vandenilio kuro degalinių tinklo plėtrą bei suteikiant tam tikras privilegijas tokio transporto vairuotojams.

Kviečiame pasižiūrėti vaizdo reportažą, kuriame mokslininkai GRYNAS.lt komandą įsileido į savo laboratoriją ir parodė išskirtinio eksperimento dalyvį - „Nissan Qashqai“ automobilio variklį: