„Lietuviai nėra moderni tauta, kai kalbame apie santykius ir antros pusės paiešką. Turime išmaniųjų telefonų ir kompiuterių, tačiau romantiką suprantame išskirtinai pasyviai: „Mane turi surasti ir priimti, koks esu“. Tokį požiūrį netgi permetame kitiems ir iškreiptai suvokiame, kad aktyviai antros pusės ieškantys žmonės yra silpni: „Kas su juo negerai, jei dar niekas nesurado?“. Taigi, antros pusės ieškančius internete matome kaip socialinius nepritapėlius“, – sako pažinčių svetainės ekspertas Marius Petrauskas.
Dėl šios priežasties lietuviams gėda ne tik pripažinti, kad ieško antros pusės, bet net ir kad surado.
„Atskleisti, kad savo antrą pusę sutiko pažinčių svetainėje bijo net ir susituokusios bei vaikų sulaukusios poros. Dalis jų šią informaciją slepia net nuo artimiausių giminių. Tai yra nenormalu. Aš savo sužadėtinę sutikau internete ir niekas neprivers manęs patikėti, kad mūsų santykiai yra menkesni už prasidėjusius bare, darbe ar draugų kompanijoje“, – teigia M. Petrauskas.
Pasak jo, ši situacija laikinai pasikeičia vasaros mėnesiais. Nuo birželio iki rugsėjo itin išpopuliarėja pažintys per mobiliuosius telefonus.
„Tai nereiškia, kad pradedame išdidžiai skelbti, kad ieškome antros pusės, tačiau to nebeslepiame. Galimų partnerių ieškome būdami su draugais, o ypač patikusius netgi jiems parodome. Tačiau rugsėjo pabaigoje vėl grįžtame į savo mažą tamsų pasaulėlį, kuriame ieškoti antros pusės internete yra tabu“, – sako ekspertas.
M. Petrausko vertinimu, šiandien lietuviai yra tarsi paaugliai – vieniši būti nenori, tačiau šiepia tuos, kurie ieško.
„Tikėtina, kad ateityje užaugsime ir atsikratysime išankstinių nusistatymų, tačiau šiandien pažinčių svetainių rinkos augimas yra vienintelis rodiklis, rodantis, kad lietuviai nori mylėti ir būti mylimi“, – sako ekspertas.
Nuo 2015 m. birželio įvairiose pažinčių svetainėse ir programėlėse užsiregistravusių lietuvių skaičius paaugo penktadaliu. Tai yra keturis kartus labiau nei Vakarų Europoje. M. Petrausko teigimu, šis skaičius atrodo įspūdingai tik iš pirmo karto. Lietuvoje pažinčių svetainių įsiskverbimas nedidelis, todėl augimo mąstai atrodo dideli.
Lietuviai įvairiose pažinčių svetainėse ir programėlėse turi apie pusę milijono aktyvių anketų. Apie 40 proc. jų yra dublikatai – vieno žmogaus keliose platformose sukurtos aktyvios anketos.